خبرگزاری کار ایران

گزارش وزارت جهاد کشاورزی از خدمات ارائه شده به زلزله زدگان غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۱۵

وزارت جهاد کشاورزی در گزارشی از اقدامات انجام گرفته پس از رخداد حادثه زلزله در غرب کشور نوشت.

به گزارش ایلنا، پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه، وزارت جهاد کشاورزی نیز همانند سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها، علاوه بر بسیج امکانات خود، برنامه ریزی هایی را نیز برای رسیدگی سریع به بخش کشاورزی در مناطق زلزله زده و همچنین مردم آسیب دیده انجام داد.

*دفن بهداشتی لاشه های دام در مناطق زلزله زده

پس از وقوع زلزله، با تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر رسیدگی سریع به مشکلات بخش کشاورزی مناطق زلزله زده، هیاتی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی به منظور رسیدگی به امور بخش کشاورزی در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافت و موضوع دفن بهداشتی لاشه های دام و کمک به بخش های آسیب دیده دامپروری و کشاورزی را برنامه ریزی کرد.

*اختصاص امکانات و ماشین آلات پیمانکاران برای خدمت رسانی به زلزله زدگان

همچنین وزارت جهاد کشاورزی به پیمانکاران و مشاوران طرح های آبی و خاکی مستقر در کرمانشاه اعلام کرد تمامی امکانات و ماشین آلات و کارگاه ها را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج کنند.

علی مراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از نحوه کمک رسانی در مناطق زلزله زده، گفت: شناسایی مکان، نوع و میزان نیاز فوری آسیب دیدگان توسط یک تیم از کارشناسان خبره و افراد مطلع منطقه انجام شده است.

وی افزود: پخت هشت هزار وعده غذا و توزیع میان مردم منطقه، بکارگیری حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای کمک به آسیب دیدگان و حمل، بارگیری و دفن دام و احشام عشایر و روستاییان از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: تهیه، بسته بندی و پخش یک هزار عدد چادر اسکان و ۲ هزار تخته پتو، تهیه و توزیع ۱۵ هزار آب معدنی برای شرب و ۴۰۰ هزار لیتر آب غیر شرب و تهیه و توزیع حدود پنج هزار عدد بسته آذوقه و بهداشتی از دیگر انجام شده به شمار می رود.

*تامین یک هزار تن علوفه دام

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه با استاندار کرمانشاه اعلام کرد: با هماهنگی و تصویب هیات دولت، به منظور کمک به دامداران مناطق زلزله زده یک هزار تن علوفه برای خوراک دام دامداران آسیب دیده از زلزله از طریق پشتیبانی امور دام کشور در اختیار دامداران قرار می گیرد.

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیز با حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد: علاوه بر استفاده از ذخایر علوفه استان برای تغذیه دام دامداران آسیب دیده از زلزله، به مدیران شرکت های پشتیبانی پنج استان همجوار نیز اعلام شده با هماهنگی استان کرمانشاه نسبت به تامین علوفه مورد نیاز دام های دامداران آسیب دیده از زلزله اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به موجودی ذخایر در استان کرمانشاه و استان های همجوار مشکلی در تامین علوفه وجود ندارد.

زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه 21 آبان استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد. شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه ۴۳۲ نفر جان باخته و ۹۳۹۷ نفر زخمی شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز