خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات عنوان کرد:

قرارداد فاز دوم طرح و توسعه شهرک بین‌المللی فاوا منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۷۹

امیر حسین دوایی از امضای قرارداد فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر حسین دوایی مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری پروژه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: قرارداد فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری Galaxis Venture، وابسته به مجموعه صاحب نام EDIS سنگاپور امضا شده است.

امیر حسین دوایی ادامه داد: شهرک بین‌المللی فاوا به عنوان پهنه اصلی کریدور با هدف ایجاد خوشه‌های تخصصی متشکل از شرکت‌های نوآور ایرانی و شرکت‌های شناخته شده جهانی شکل می گیرد و در این شهرک، توسعه بازار شرکت‌های ایرانی و انتقال فناوری به کشور به صورت طبیعی و بر اساس منافع طرفین محقق می شود.

دوایی افزود: رویکرد اصلی در فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط یک مشاور بی طرف، دارای تجربه اثبات شده در سطح بین المللی  است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: این پروژه ظرفیت ایجاد 150 هزار شغل با کیفیت طی یک بازۀ زمانی 15 ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و کارآفرینان ایرانی را دارد.

وی با اشاره محتوای این طرح گفت: تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری، تدوین منطق مالی و اقتصادی ، تحلیل ریسک برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و احصای نیازهای زیرساختی شهرک، بازاریابی طرح در عرصه بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، از جمله بخش‌های محتوایی قابل توجه در فاز دوم این طرح است.

مجری پروژه کریدور فاوا با تاکید بر این که مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران است، گفت : این مجموعه تنها منطقه کشور است که همزمان از مزایای شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری برخوردار است.

دوایی تصریح کرد: پروژه شهرک بین‌المللی فاوا با هدف حمایت از شرکت‌های نوآور، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا از طریق توسعه تعاملات یادگیرانه و هم افزایانه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در حال طراحی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز