خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا:

برآورد خسارت 17 میلیاردی به راه‌های استان کرمانشاه/ ایمن‌سازی جاده‌ها در برابر ریزش کوه، گران است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۹۶۴

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که میزان خسارت‌های وارد آمده به راه‌های استان کرمانشاه تا به امروز 17 میلیارد تومان براورد شده است، گفت: نصب گالری‌ها و ایمن سازی جاده ها در برابر ریزش کوه هزینه‌های ساخت را به شدت افزایش می دهد اما در مناطق حساس این هزینه‌ها رامی پردازیم.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره میزان خسارت‌های وارد امده به راه‌های استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله اظهار داشت : تا به امروز میزان خسارت برآورد شده چیزی حدود 17 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پل‌های موجود در راه‌ها آسیب حداقلی داشتند و اغلب سالم مانده‌اند، ادامه داد: از همان صبح روز پس از زلزله امکان تردد در همه جاده‌های  استان کرمانشاه وجود داشت و عملیات ترمیم راه‌های آسیب دیده هم آغاز شده است.    

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بخشی از آسیب‌های وارد آمده به جاده‌ها ناشی از رانش زمین و ریزش کوه بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نصب گالری در حریم جاده‌ها برای جلوگیری از ریزش کوه بر روی جاده وجود ندارد که در این مواقع شاهد خسارت‌های کمتری باشیم؟ ، گفت: نصب هر کیلومتر گالری برای ایمن سازی جاده‌ها چیزی حدود 10 تا 15 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که هزینه ساخت جاده را به طور چشم گیری افزایش می‌دهد.

حسن نیا ادامه داد: از سوی دیگر وقوع زلزله غیر قابل پیش بینی  است و به همین دلیل نمی‌توان تمام جاده‌های کشور را به گالری تجهیز کرد اما در مناطقی که حساس‌تر هستند و احتمال ریزش کوه در آن مناطق بیشتر است، حریم جاده‌ها مجهز به گالری هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز