خبرگزاری کار ایران

اتلاف دام ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۷۰

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پیش بینی اتلاف ۳۰ درصدی دام‌ها در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آمار اتلاف دام های مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: وجود لاشه دام های تلف شده در منطقه منجر به آلودگی های زیست محیطی و شیوع بیماری های قابل انتقال به انسان می شود.

وی افزود: به همین دلیل اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تمام توان خود را برای حفظ باقی مانده جمعیت دامی با انجام عملیات، ضدعفونی، واکسیناسیون و اقدامات لازم و نیز دفن بهداشتی لاشه ها به منظور تامین سلامت مردم منطقه با اعزام اکیپ های دامپزشکی به کار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۷ اکیپ دامپزشکی برای این منظور به مناطق زلزله زده اعزام شده اند، تصریح کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به دفن بهداشتی لاشه های تلف شده اقدام کرد و در این راستا ادارات کل دامپزشکی استانهای معین استان کرمانشاه نیز برای اعزام اکیپ های خود اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز حتما از آنها مساعدت خواهیم گرفت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن ابراز تاسف و همدردی با مردم و آسیب دیدگان از آنها خواست تا برای دفن  بهداشتی تلفات دام های خود از توان نظارتی کارشناسان دامپزشکی بهره بگیرند و مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند تا در اسرع وقت نسبت به دفن بهداشتی دامها اهتمام لازم را به عمل آورند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز