خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

67 دستگاه تانکر کار آبرسانی را انجام می‌دهند/ توزیع 1.5 میلیون بطری آب بسته بندی/ وضعیت برق منطقه پایدار است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۶۴

جعفرزاده گفت: شبکه های خطوط اصلی آب دارند، شیر برداشت تعبیه کرده ایم، 67 دستگاه تانکر سیار و 1.5 میلیون بطری در اختیار مردم قرار داده ایم.

میثم جعفرزاده، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و برق در منطقه زلزله زده غرب کشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آب سرپل ذهاب تقریبا پایدار است، شبکه های خطوط اصلی آب دارند، شیر برداشت تعبیه کرده ایم، 67 دستگاه تانکر سیار و 1.5 میلیون بطری در اختیار مردم قرار داده ایم، در حوزه روستایی هم تانکر و آب معدنی به میزان کافی موجود است .

وی افزود: اکنون منطقه تحت کنترل است ولی تخریب بالاست و با توجه به اینکه مردم به منازل رجوع نمی کنند، احتیاط می کنیم اگر آب شکستگی باشد، به وسایل مردم خسارت وارد نشود. بنا بر این تاجایی که ممکن است با احتیاط و رعایت ایمنی شرایط را نرمال می کنیم.

جعفرزاده تصریح کرد: یکی از عللی که فشار روی ما بود و وسواس به خرج دادیم اینکه اگر آب لوله کشی اگر حتی تا حد کمی هم به لحاظ کیفی شبهه داشته باشد به هیچ عنوان وارد خطوط نمی کینم تا مشکلات بیشتر نشود.

وی درباره کدورت آب نیز بیان کرد: آب قصر شیرین و سر پل ذهاب  از طریق چشمه تامین می شود و هر بار که پس لرزه می آید آب گل آلود می شود، بنا بر این  مجبوریم آب را به مخازن هدایت کرده، منعقد کننده اضافه می کنیم و پس از آزمایش اگر مشکلی نداشت وارد شبکه می شود. در حال حاضر آبی که در شبکه وجود دارد قابل آشامدیدن است ولی اگر به این نتیجه برسیم که کدورت آب بالا است  تامین آب شرب را به سمت تانکر و آب بسته بندی می بریم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با اشاره به پایداری نسبی برق در سرپل ذهاب و روستاهای اطراف گفت: وضعیت برق بیشتر مشترکین شهری نرمال است اما خیلی جاها مردم در منازل حضور پیدا نمی کنند و اگر کسی مراجعه کرده و تقاضای برق داشته باشد، تیم عملیاتی نسبت به اتصال برق اقدام می کند.

وی با بیان اینکه ما تا ظهر روز گذشته خطوط فشار ضعیف را برقدار می کردیم و اکنون شرایط پایدار است، یادآور شد: صد در صد معابر  و بیشتر از 70 در صد مشترکین روستایی نیز به لحاظ روشنایی وضعیت نرمالی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز