خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با ایلنا:

معابر سر پل ذهاب امشب صد درصد برق دار می‌شوند/ برق‌رسانی به نقاط حساس، معابر، بیمارستان‌ها و کمپ‌های اسکان مردم در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۳۰

کردی گفت: به دلیل اینکه مردم بیرون از منازل حضور دارند باید بتوانیم روشنایی شهر و معابر را که به 70 درصد رسانده‌ایم تا امشب به 100 درصد برسانیم تا مشکلات آواربرداری و اسکان مردم حل شود.

آرش کردی، مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت برقدار شدن مناطق آسیب دیده از زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل حجم خرابی ها مشکل اصلی در سرپل ذهاب است. بنا بر این  اساس اولویت ها کار کرده ایم ابتدا شبکه های بالادستی که تامین کننده برق اصلی شهر هستند و 40 تا 60 درصد دچار آسیب شده، را شروع به ترمیم کردیم تا زیرساخت اصلی مهیا باشد بعد نوبت شبکه توزیع است که تاکنون  حدود 80 تا 90 درصد  روستاها و  حدود 60 تا 70 درصد نقاط شهری برقدار شده اند.

وی افزود: به دلیل اینکه  مردم بیرون از منازل حضور دارند باید بتوانیم روشنایی شهر و معابر را که به 70 درصد رسانده ایم  تا امشب به 100 درصد برسانیم تا مشکلات آواربرداری و اسکان مردم  حل شود.

کردی تصریح کرد:  کمپ هایی که مردم اسکان دارند برنامه تامین روشنایی موقت داریم که در چادرها استفاده کنند. نکته حائز اهمیت اینکه چون مردم در بیرون از منازل حضور دارند کمتر به برق نیاز دارند اما در هر صورت اکیپ ها کار خود را شروع کرده اند و بتدریج از معابر و کوچه ها شروع کردیم و بعد به منازل مسکونی می رسیم تا به محض اینکه مردم در منازل شان استقرار یافتند مشکل کمبود برق نداشته باشند.

وی یادآور شد: اکنون زیرساخت ها تامین شده، شبکه های اصلی ترمیم شده و به تدریج شروع به برق‌دار شدن منازل و مشترکین می‌کنیم  و امیدواریم همزمان با آواربرداری  موانعی موجود نیز برطرف شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه به لحاظ اکیپ اجرایی، امکانات و نقدینگی مشکلی نداریم باید منتظر باشیم که کار سریع انجام شود، خاطرنشان کرد: نکته اساسی اینکه سعی کردیم نقاط حساس مثل ایستگاه‌های پمپاژ آب، پمپ بنزین‌ها، بیمارستان ها، چاه هایی که تامین نیاز آب شرب می کنند و نیروی انتظامی را برقدار کنیم که دیروز انجام شد و اکنون وارد  فاز عبور از بحران و اصلاح و بازسازی شبکه شده ایم.

وی ادامه بیان کرد: مسئله این است که ساختمان‌هایی که خراب شده اند ابتدا باید به صورت کامل بازسازی شوند تا ما برق را به صورت کامل وصل کنیم، موضوعی است که باید در نظر داشته باشیم اینکه چون منازل و شبکه های داخل منازل آسیب دیده اند اگر برق، داخل منزل هم برده شود امکان استفاده ندارند، بنا بر این  اولویت ما در منازل مسکونی این است که به تدریج برق منازلی که قابل سکونت بوده و مردم بعد از پس لرزه‌ها مراجعه می کنند، تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز