خبرگزاری کار ایران

رییس هیأت عامل ایمیدرو خبر داد:

توافقنامه مالی با آلمان در راه است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۴۴۱

رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: در ماه‌های اخیر توافقنامه‌هایی را با کشورهای کره جنوبی، دانمارک و اتریش داشته ایم و در حال توافق با کشورهای دیگری همچون آلمان هستیم.

به گزارش ایلنا از ایمیدرو، مهدی کرباسیان در حاشیه برگزاری کنفرانس معدن و منابع استرالیا (آی مارک 2017) درملبورن در مصاحبه با رویترز از امضای قراردادهایی با بانک‌های اروپایی و آسیایی به منظور جذب سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و افزود: در ماه های اخیر توافقنامه‌هایی را با کشورهای کره جنوبی، دانمارک و اتریش داشته ایم و در حال توافق با کشورهای دیگری همچون آلمان هستیم.

وی تصریح کرد: ایران به دنبال همکاری با تولیدکنندگان و معدنکاران خارجی است و  نهایت تلاش خود را برای یافتن بهترین‌ها انجام می‌دهیم. همچنین معادن و کارخانه‌های ایران فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی است.
کرباسیان تأکید کرد: ایران به دنبال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال 2025 است.
رییس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه ایران، قصد داریم ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را از 450 هزار تن در سال گذشته به سالانه 1.5 میلیون تن تا سال 2025 برسانیم که برای رسیدن به این هدف نیازمند تامین منابع بوکسیت از خارج از کشور هستیم.
کرباسیان گفت: ایران درحال مذاکره با تولیدکنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل است و در 2ماه آینده با شریک گینه ای خود SBDTدر مناقصه بین المللی بوکسیت شرکت می کند. ایمیدرو به عنوان بزرگترین سرمایه گذار SBDT سهم 51 درصدی دارد. توسعه معدن از زمان تمدید توافقنامه 25 ساله در سال 2015 سرعت یافته است. همچنین در حال مذاکره با شرکت های استرالیایی، برزیلی و دیگر شرکت های گینه ای و دومینیکن هستیم.
وی یادآور شد: ایران به دنبال افزایش تولید سالانه کاتد مس به 800هزار تن تا سال 2025 است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: امیدواریم روابط ایران و امریکا در دوره رییس جمهوری دونالد ترامپ مشکلاتی را برای هدف سرمایه گذاری ایران ایجاد نکند.
ترامپ قبلا گفته بود که توافقنامه بین المللی 2015 را که تحریم هایی را که به دلیل برنامه هسته ای علیه ایران لغو کرده بود را ادامه نخواهد داد.
کرباسیان گفت: پس از توافق بین ایران و سازمان ملل فرصت خوبی برای همکاری سایر کشورها با ایران به وجود آمد. بر خلاف نظر ترامپ که تمایلی به این توافق ندارد ما به توافق مذکور احترام می گذاریم.
بنا به گفته دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی : ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کرده و ناظران سازمان ملل درگزارش های خود با مشکلی مواجه نشده اند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز