خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به 86 درصد شکایات مردمی در شش ماهه ابتدای امسال/ شکایت در حوزه نان ، میوه و سبزی و پوشاک بیشترین حجم شکایات مردمی

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۲۲

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حالی از رسیدگی به 86 درصد شکایات مردمی طی شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد که وی همواره بر ارائه خدمات به مصرف کنندگان چه در قبل ،‌حین و بعد از فروش تاکید ویژه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، نوابی گفت: از مجموع شکایات دریافتی طی شش ماهه اول سال جاری حدود 86 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 14درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

طبق آمار دریافتی مجموعا 93821 فقره شکایت  مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است که از این تعداد 62813 فقره (67درصد ) تلفنی ، 14063 فقره (15 درصد ) حضوری و 16945 فقره (18 درصد) کتبی بوده است و بر این اساس بیشترین شکایات از طریق تلفن دریافت شده است که نشان از انتظار مصرف کنندگان بر رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به شکایات و تخلفهای صنفی دارد.

 به گفته نوابی از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 35771 فقره یعنی 38 درصد متخلف شناخته شدند و 45209فقره که 48 درصد شکایات را تشکیل می دهد غیر متخلف شناخته شده اند و12841 فقره یعنی14 درصد شکایات در مرحله بررسی است.

آمارهای واصله از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نشان میدهد که 85 درصد شکایات مربوط به کالا و 15 درضد شکایت از خدمات بوده است.

شکایت در حوزه نان ، میوه و سبزی و پوشاک بیشترین حجم شکایات مردمی

و بر این اساس دور از ذهن نیست که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و پوشاک یعنی کالاهای مصرفی بوده  و در حوزه خدمات بیشترین شکایت از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاورین املاک می باشد.

گفتنی است که بر اساس نوع تخلف، گرانفروشی، کم فروشی وعدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است این در حالی است که بر اساس تاکید رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان  ، مصرف کنندگان حتی اگر با مواردی از عدم پس گرفتن جنس فروخته شده مواجه شدند  می توانند موضوع را از طریق تلفن 124 (سامانه نظارت بر گران فروشی و تخلف اصناف) اطلاع رسانی کنند.

سید محمود نوابی تاکید کرده است که  استمرار رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور با نهادینه شدن ، پایبندی به رعایت قوانین و مقررات و تامین خواسته ها و نیازهای مشتریان از سوی واحد تولیدی یا خدماتی میسر می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز