خبرگزاری کار ایران

مشاور مالیاتی اتاق اصناف خبر داد:

فردی از اتاق اصناف بازداشت نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۳۴۳

جعفریان گفت: هیچ فردی از اتاق اصناف بازداشت نشده است و تمام این صحبتها شایعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در نشست خبری در رابطه با آخرین روند تجهیز صندوق‌های مکانیزه گفت: در اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی وزارت صنعت مکلف بود که نسبت به ساماندهی صندوق‌ها اقدام کند.

رسول جعفریان ادامه داد: اتاق اصناف متولی نصب صندوق مکانیزه نیست اما در اجرای تبصره دو ماده 162 قانون مالیات‌های مستقیم از سال 95 سازمان مالیاتی کشور متولی نصب و ساماندهی صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی شده است.

وی با اشاره به نامه طیب‌نیا به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر عدم همکاری اتاق اصناف گفت: ما بارها اعلام آمادگی کردیم و حتی فراخوان دادیم که هر کس می‌تواند آنها را تولید کند مراجعه کند. البته ما هم دلایل خود را با آقای جهانگیری نوشتیم که با همکاری آن عدم داشتن اینترنت دائم در اصناف است.

جعفریان گفت: قانون گذار مشخص کرده که چه کسی وظیفه نصب صندوق مکانیزه را به عهده دارد.

وی در خصوص تامین مالی صندوق‌ها گفت: مقرر شده که از مالیات‌های هر فرد هزینه صندوق‌های مکانیزه تامین شود. مثلاً اگر مالیات سالانه یک فروشگاه 5 میلیون تومان است و هزینه صندوق 2 میلیون تومان است، صاحب آن فروشگاه به جای پرداخت 5 میلیون تومان، 3 میلیون تومان مالیات می‌پردازد و هزینه صندوق مکانیزه از محل مالیات وی کم می‌شود، در ضمن برای نصب صندوق‌های مکانیزه کارمزدی درنظر گرفته نشده است. 

جعفریان با بیان اینکه اتاق اصناف اجرای طرح صندوق‌های مکانیزه را در چارچوب مشخص می‌پذیرد و تعهد می‌دهد که در عرض پنج سال آن را عملیاتی کند، گفت: البته براساس قانون، قانونگذار این اجازه را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اخیراً در رسانه‌ها گفته شده که 2 نفر از مسئولین اتاق اصناف ایران بازداشت شده‌اند، گفت: تا الان هیچ‌کدام از مسئولین اتاق اصناف ایران و تهران بازداشت نشده‌اند و اگر قرار است کسی را بگیرند، اول باید من را باید بگیرند که من هم تا به حال بازداشت نشده‌ام و چنین چیزی را هم نشنیده‌ام و خدا را شکر که همه مسئولین اتاق اصناف سر جای خودشان هستند و من از این موضوعی که شما مطرح می‌کنید، اطلاع ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز