خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو در حاشیه هیات دولت:

با اردکانیان برای پست وزارت نیرو صحبت شده است/ پروژه باروری ابرها ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۸۹

ستار محمودی در خصوص گزینه های وزارت نیرو نیز گفت: در حال حاضر با آقای اردکانیان صحبت هایی شده است و باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت در خصوص وضعیت آب در سال جاری گفت: همان طور که مستحضر هستید الان ابتدای سال آبی است؛ شرایط خوب بوده و به نسب سال گذشته کمتر نبوده است؛ اما مهم این است که ببینیم در فصل زمستان نزولات چطور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی پیش بینی‌هایی کرده که برای یک ماه مشابه سال قبل است، گفت: برای ادامه نیازمند زمان بیشتری هستیم.

محمودی در خصوص وضعیت سدها گفت: در حال حاضر دو میلیارد مترمکعب ظرفیت سدها کمتر از سال گذشته شده است اما در حال حاضر با مشکل جدی مواجه نیستیم.

سرپرست وزارت نیرو در مورد منابع آب مصرفی و اینکه بیشتر منابع آب زیرزمینی است یا منابع سطحی مانند سدها گفت: در حال حاضر بیشترین استفاده از منابع و ذخایر آب زیرزمینی است. نزدیک به 63 یا 64 درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود و اکثر شهرها وابسته به این ذخایر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف با خنک شدن پایین آمده در شرایط عادی هستیم. محدودیت منابع آب چه در سال‌های ترسالی چه خشکسالی جدی است. در حال حاضر از فرصت به دست آمده برای تعمیر و نگهداری تاسیسات آبی و برقی استفاده کردیم تا  برای فصل پر مصرف آب و برق یعنی اواخر بهار و تابستان آماده باشیم.

سرپرست وزارت نیرو در خصوص گزینه‌های وزارت نیرو هم گفت: در حال حاضر با آقای اردکانیان صحبت‌هایی شده است و باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

محمودی درباره پروژه باروری ابرها هم خاطر‌نشان کرد: باروری ابرها یک امر پرژوهشی و صنعتی و اجرایی است که ده سالی هست ادامه دارد. امسال هم برنامه‌هایی وجود دارد اما برای مناطقی که با تنگنا روبه هستند و وضعیت ابرزایی اجازه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز