خبرگزاری کار ایران

تکمیل ستاره خلیج فارس در اولویت

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۹۷

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور بیژن زنگنه، وزیرنفت، عباس کاظمی، مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از معاونان و مدیران وزارت نفت عصر روز یکشنبه، 23 مهرماه در محل سالن اجتماعات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد.

مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این مراسم گفت: اتمام هر ۳ فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس، توجه به ملاحظات زیست محیطی، تامین فاینانسور خارجی برای طرح های توسعه ای، عدم رقابت با بخش خصوصی و کاهش تصدگری با توسعه برندینگ اولویت‌های کاری من است.

علیرضا صادق آبادی گفت: تکمیل پروژه ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس یکی از مهمترین اولویت‌های صنعت پالایش است که با تکمیل آن بین عرضه و تقاضای بنزین در کشور تعادل برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به این که بخش زیادی از آلودگی هوا ناشی از کیفیت احتراق سوخت است که به تجهیزات مربوط می شود و فقط با بهبود کیفیت بنزین حل نمی‌شود، گفت: صنعت پالایش کشور به منابع مالی ارزی با نرخ بهره پایین و بازپرداخت طولانی نیاز دارد که می تواند از طریق فاینانس خارجی تامین شود تا بتوانیم طرح های توسعه ای را به سرانجام برسانیم.

صادق آبادی اجرای طرح عرضه سوخت از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت (برندینگ) به منظور کاهش تصدی گری دولت، تغییر کیفیت نفت کوره به منظور ارزش افزوده بیشتر، توجه به بلندینگ با توجه به حاشیه سود مناسب آن را از جمله برنامه های خود در صنعت پالایش خواند.

در این مراسم همچنین مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بر پیگیری و تکمیل طرح‌های اولویت داری نظیر طرح کهاب، سامانه دیسپچینگ، برندینگ و کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌‌های نفت کشور تاکید کرد.

عباس کاظمی با تاکید بر این که با اجرای طرح تخصیص گازوئیل به خودروهای سنگین براساس پیمایش از قاچاق ۶,۵ میلیون لیتر گازوئیل در بخش برون شهری و ۲.۵ میلیون لیتر در بخش درون شهری جلوگیری شد، گفت: امیدوارم طرح عرضه سوخت از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت به سرانجام برسد و شاهد اقدام‌های ثمربخشی در این زمینه باشیم.

وی همچنین بر توجه به مهارت آموزی به جای مدرک گرایی، کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌های نفت کشور، مسائل ایمنی و تمرکز بر واگذاری ها در صنعت پالایش تاکید کرد.

صادق آبادی» با اشاره به لزوم وارد مدار شدن طرح های RFCC و RCC تا سال 2020 گفت: با استفاده از بلندینگ که حاشیه سود خوبی دارد، می توان محصولات جدید با کیفیت تر و با ارزش افزوده مناسبی در صنعت پالایش تولید کرد.

وی تاکید کرد: با استفاده از بلندینگ می توانیم نفت کوره را به سوختی با ارزش تر تبدیل کنیم که در نیروگاه ها نیز قبال سوختن باشد و به زودی در بندرعباس نمونه ای از این سوخت خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز