خبرگزاری کار ایران

تهاتر و ترانزیت قیر ایران از سوی عراق

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۷۱

شیخی گفت: ترانزیت و تهاتر قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران آسیب جدی به برند قیر ایران وارد می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وحید شیخی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در نشستی خبری با بیان اینکه ۷۵ شرکت بزرگ قیر عضو این اتحادیه هستند، که 90 درصد تاثیرگذاری در بازار این محصول دارند،  گفت: یکی از معضلات کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان، قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران است که صدمه جدی به برند قیر ایران وارد می کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون تن قیر به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار صادر شد، افزود: برای رعایت استاندارد قیر کارگروه فنی تشکیل شده و پایش انجام می‌شود. با این حال به دلیل عرضه قیر تقلبی به نام ایران و عدم تعادل نرخ فروش قیر داخلی و صادراتی مشکلاتی پیش آمده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه از یکسان سازی نرخ ارز حمایت می کند، به اصل 44 در زمینه خرید شرکت ها اشاره و بیان کرد: زمانی که شورای رقابت متوجه می شود که شرکت ها اختلال ایجاد می کنند ظرف یک ماه فرصت می دهد که آن شرکت ها از تملک خارج شوند.

شیخی همچنین از عرضه خارج از بورس کالاها انتقاد کرد و گفت: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس شفافیت ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیر در داخل کشور 150 هزار تومان بالاتر از نرخ صادراتی فروخته می شودکه لزوم نظارت بورس کالا را می طلبد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز