خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

نگرانی‌هایی در حوزه وابستگی به خارج در حوزه دیجیتال وجود دارد/ آغاز جلسات برای همکاری با فین‌تک‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۶۹

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: نگرانی‌هایی در حوزه وابستگی به خارج در حوزه دیجیتال وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عصر امروز در پنل اقتصاد دیجیتال هجدمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی(تله‌کام) گفت: فضای‌مجازی یک تکنولوژی اجتماعی است و حوزه آی‌سی‌تی دنبال توسعه کشور است که چند ویژگی در حوزه اجتماعی از جمله عدالت را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور بحث محتوا مطرح است که باید تمام جامعه در این حوزه مشارکت کند هرچند که در ایران به دلیل نو بودن این پدیده در سال‌های گذشته بیشتر به آن پرداخته شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه در بازار دیجیتال عدم تناسب وجود دارد، اظهار داشت: در دولت یازدهم در حوزه زیرساخت کارهای بزرگی انجام شد که اگر صورت نمی‌گرفت، هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم. عدم تناسب در حوزه اقتصاد دیجیتال این است که ۴۰ تا ۴۵ درصد اقتصاد در حوزه دیجیتال بخش سرویس‌ها است و مابقی آن اقتصاد خدمات اما در ایران در بخش اقتصاد مخابرات یک وضعیت چاقی وجود دارد که در نهایت لاغر است. ۷۵ درصد از اقتصاد دیجیتال ایران در حوزه تلکامپ است و سرویس‌ها هشت درصد از آن را شامل می‌شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در حوزه وابستگی به خارج در حوزه دیجیتال وجود دارد، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مثل گوگل در تمام زمینه‌های اقتصاد دیجیتال از جمله تولید سیستم‌عامل، ارائه خدمات اینترنت تا خدمات موبایل فعالیت می‌کنند که باعث شده تا نگرانی‌هایی در زمینه وابستگی به سیستم‌های خارجی ایجاد شود.

وی با انتقاد نسبت به برخی سرمایه‌گذاری‌های پولی و مالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی در حوزه تولید فولاد سرمایه‌گذاری می‌کنند که این مساله می‌تواند به مستقل شدن کمک شایانی کند اما حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند در توسعه سایر زمینه‌های کشور کمک کند که این نیازمند تدوین قوانین در حوزه بانکی و مالی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به فین‌تک‌ها ابراز داشت: جلساتی برای همکاری با فین‌تک‌ها شروع شده و امیدواریم در این زمینه تحولاتی صورت گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز