خبرگزاری کار ایران

سازمان اموال تملیکی به سامانه جامع گمرکی پیوست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۰۹

تبادل اطلاعات کالاهای متروکه میان گمرک و سازمان اموال تملیکی با امضای تفاهم نامه دوجانبه الکترونیکی شد و با امضای این تفاهم نامه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هم به سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پیوست .

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان اموال تملیکی، تفاهم نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرک و این سازمان در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران جهت پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی ماده ١٠ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ماده ١٩ آیین نامه اجرایی مواد ٥٥ و ٥٦ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به امضای فرود عسگری، رییس کل گمرک ایران و جمشید قسوریان جهرمی مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی رسید.

هدف این تفاهم نامه به منظور همکاری مشترک جهت دسترسی به اطلاعات به صورت مکانیزه و حذف تبادل اسناد کاغذی و همچنین افزایش دقت و سرعت در انجام فرآیند ها میان طرفین در راستای اجرای دقیق قوانین و مقررات ، بخشنامه ها و دستورالعمل ها است.

بر همین اساس، جریان تبادل اطلاعات به صورت ٢٤ ساعته و در تمامی روزهای هفته برقرار خواهد بود. طرفین متعهد به استفاده از استانداردهای مورد توافق جهت حفظ امنیت، یکپارچگی اطلاعات مورد تبادل و صحت اطلاعات هستند.

طبق این تفاهم نامه اطلاعات مربوط به اظهارنامه های کالاهای متروکه و فروش آن ، کالاهای ضبط گمرکی (کالاهای ممنوع)، درخواست اعاده اظهارنامه، ارزش کالا، پروانه گمرکی خروج کالا و کالاهای موضوع ماده ٢ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  و همچنین اطلاعات مربوط به اسناد و معرفی نامه های نمایندگان سازمان جهت تحویل ( ترخیص کالا) و اظهار نامه های اعاده شده به صورت الکترونیک میان دو سازمان تبادل می شود. بنا بر این تفاهم نامه اظهارنامه کالاهای متروکه در سامانه جامع گمرکی تنظیم می شود و از طریق پنجره واحد تجاری ارسال می شود.

همچنین با این تفاهم نامه دسترسی برخط برای کاربران معرفی شده از سوی سازمان اموال تملیکی جهت دسترسی به اظهارنامه کالاهای متروکه ایجاد شد.

بر این اساس فهرست کالاهایی که از تاریخ ورود آنها وفق ماده ٢٤ قانون امور گمرکی ٣ ماه سپری شده باشد و همچنین کالاهای موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و کالاهای مشمول مقررات متروکه موضوع تبصره ٤ ماده ٢٤ قانون گمرکی و کالاهای ضبطی ( کالاهای ممنوع) موضوع ماده ٣٥ قانون امور گمرکی به صورت الکترونیکی اعلام می شود.

با این اقدام گزارشات اطلاعات کالاهای متروکه اعم از اطلاعات واردکننده، حمل کننده، حقوق و عوارض و... الکترونیکی تکمیل و درج می شود. همچنین اطلاعات مربوط به تحویل کالا به نمایندگان سازمان و تنظیم صورت جلسه اختلاف در صورت کسری یا مازاد کالا در سامانه جامع امور گمرکی و همچنین ارزش کالاهای قاچاق موضوع پرونده های ارجاعی از سوی مراجع رسیدگی کننده و ایجاد دسترسی برای سازمان در سامانه جامع گمرکی درج می شود.

     

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز