خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

می‌توان از مشاغل سبز و فناوری برای اشتغالزایی در روستاها استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۶۳۲

معصومه ابتکار گفت: زنان روستایی درک عمیقی از طبیعت و منابع طبیعی دارند و این نگاه عمیق به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اولین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در توسعه پایدار امروز یکشنبه 23 مهر با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان  و جمعی از مسئولین، روستاییان و اصحاب رسانه در سالن خوشه جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان اظهار داشت: امروزه یکی از مشکلات ما در طبیعت روستایی هم وجود پسماندهای پلاستیکی در اماکن و تفریحگاه‌هاست که منظره روستاها را نیز مانند مناطق شهری دگرگون کرده است.

وی افزود: زنان و مشاغل سبز و فناوری می‌توانند مشکلات زیست محیطی را حل کنند. از مشاغل سبز و فناوری می‌توان برای اشتغالزایی، رفع مشکلات اقتصادی در روستا، و بهبود شرایط محیطی استفاده کرد. حفاظت از قنات‌ها، بازیابی آب باران، و استفاده مجدد از فاضلاب روستایی می‌تواند منابع آب را احیا و بحران آب را حل کند.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: زنان روستایی با استفاده از صفحات خورشیدی می‌توانند در روستاها برق تولید کنند. هم‌اکنون روستاهایی وجود دارد که زن‌ها با صفحه‌های خورشیدی هم برای روستا برق تولید می‌کنند و هم توانایی فروش آن را دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به توانمند سازی زنان در امور مختلف خاطرنشان کرد: آموزش تصویرگران و توان‌افزایی زنان در تولید محصولات سالم، کاهش استفاده از سم و استفاده بهینه از آب، کلید موفقیت ما در نقش کشاورزی است.

ابتکار در پایان عنوان کرد: زنان روستایی درک عمیقی  از طبیعت و منابع طبیعی دارند و این نگاه عمیق به توسعه پایدار روستاها کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز