خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش منابع ثانویه

تولید روزانه نفت ایران در ماه سپتامبر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۴۸۸

تولید نفت ایران بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه سپتامبر ۹۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، گزارش منابع ثانویه از تولید کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) حاکی از آن است که مقدار تولید نفت ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۹۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است.

میزان تولید نفت عربستان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در ماه سپتامبر ۷۰۰ بشکه کاهش یافت و این در حالی است که تولید نفت عراق بعنوان دومین تولیدکننده نفت اوپک در این ماه بیش از ۳۱ هزار بشکه افزایش یافته است که بیشترین افزایش تولید در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک محسوب می شود.

ونزوئلا، با کاهش ۵۱ هزار بشکه تولید نفت در ماه سپتامبر بیشترین کاهش تولید را در این ماه به خود اختصاص داد. میانگین قیمت شاخص سبد اوپک در ماه سپتامبر، ۳۲ میلیون و ۷۲۸ هزار بشکه بوده است.

به گزارش شانا، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذرماه ۹۵) تصمیم گرفتند میزان تولید خود را به سطح ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسانند و این به معنای کاستن روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید است.

اوپک در ماه سپتامبر و بر اساس گزارش منابع ثانویه ۳۲ میلیون و ۷۴۸ هزار بشکه نفت تولید می کند که ۲۴۸ بشکه بیش از تعهد این سازمان است.

۱۰ روز پس از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود ۶۰۰ هزار بشکه‌ای از سوی کشورهای غیرعضو اوپک نیز مورد توافق شد، روسیه با تعهد کاهش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای، بزرگترین تولید کننده غیرعضو اوپک است.

توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از ژانویه ۲۰۱۷ اجرایی شد و در نشست ۱۷۲ این سازمان، وزیران نفت و انرژی اوپک بار دیگر تصمیم گرفتند توافق اوپک تا مارس ۲۰۱۸ تمدید شود و پس از آن کشورهای غیرعضو اوپک در نشستی مشترک با اعضای این سازمان دوباره متعهد به مشارکت در برنامه جهانی کاهش عرضه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز