خبرگزاری کار ایران

خان محمدی در گفتگو با ایلنا؛

پس از 5 ماه تاخیر آمار را کذب می‌خوانند/ بودجه اختصاص یافته کجا خرج شد؟

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۶۳

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در واکنش به جوابیه شرکت بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای سال 96 بودجه برای 11 میلیون تن گندم اختصاص یافت اما حالا با خرید 9 میلیون تن بودجه کم آوردند باقی آن کجا رفت؟

علی خان محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص آمار و ارقام ارائه شده برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: مصاحبه ای که من با خبرگزاری شما داشتم پس از انتشار خبر صحبت های آقای نوبخت بود و آمار و ارقام ارائه شده دقیقا با آماری که ایشان گفته بودند مطابقت داشت. فکر نمی‌کنم در ارائه آمار و ارقام اشتباهی رخ داده باشد.

وی افزود: تولید امسال 8 میلیون و 865 هزار تن بوده و ارزش مبلغی آن 11 هزار و 584میلیارد تومان است که از این مبلغ 8 هزار و 280 میلیارد تومان را به گفته آقای نوبخت پرداخت کرده اند. مانده طلب کشاورزان از دولت بر اساس آمار خود دولت 3 هزار و 541 میلیارد تومان است که آقای سیف واکنش نشان دادند و گفتند بروید آمار را ابتدا جمع کنید و بعد راجع به این مسائل صحبت کنید. اطلاعات من نسبت به روز 10 مهر ماه است که خود دولت  معاونت برنامه ریزی آن را اعلام کرده است.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در رابطه با جوابیه رئیس شرکت بازرگانی دولتی خاطر نشان کرد: اطلاعات ما کامل و جامع است و این اطلاعات ما نیست که به جامعه ضرر می زند بلکه ضرر جامعه این است که ما نتوانیم حقوق حقه مردم را برآورده کنیم. 5 ماه از خرید گندم می گذرد و کشاورزان تاکنون باید تمام مطالباتشان را دریافت می کردند. به جای عذرخواهی از کشاورزان و حق دادن به آنها صورت مسئله را با کذب خواندن مطالب منتشر شده پاک می‌کنند. ایشان بفرمایند کجای این آمار دروغ و کذب است تا من آن را اصلاح کنم.

وی در پایان با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته با کمبود بودجه کنونی مطابقت ندارد، تصریح کرد:  در تاریخ 19 فروردین امسال 15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید 11 میلیون تن گندم اختصاص داده شده است و این مصوبه مجلس  است و بودجه آن تامین شده است. در حال حاضر که اظهار به کم بودن بودجه و نبود اعتبار می‌کنند طبق اسناد و مصوبات اصلا قابل قبول نیست. بودجه ای که برآورده شده برای 11 میلیون تن بوده اما در حال حاضر که حدود 9 میلیون تن گندم خریداری شده بودجه کم آمده؟ باقی بودجه چه شد؟ اگر حرفی هم بزنیم به ما تهمت دروغگویی می‌زنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز