خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اقدام جدید اتحادیه اروپا در حمایت از فولادسازان داخلی این اتحادیه/ وضع تعرفه 57 یورویی برای واردات هر تن فولاد/ لزوم حمایت از فولادسازان ایرانی در مقابل واردات

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۶۴

اتحادیه اروپا در تازه ترین اقدام خود در حمایت از فولاد سازان داخلی این اتحادیه تعرفه وارداتی در محدوده 17.60 تا 96.50 یورو (معادل 83 تا 455 هزار تومان) بر هر تن ورق گرم وضع کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، این تعرفه که صادرکنندگان ایرانی را هم در بر می‌گیرد برای کلیه کشورهای صادرکننده عمده فولاد به اتحادیه اروپا بجز چین وضع شده است. اتحادیه اروپا پیش از این هم برای فولاد وارداتی از چین تعرفه 18 تا 36 درصد وضع کرده بود.

به گفته متال بولتن، درخواست حمایت از فولاد سازان داخلی اتحادیه اروپا در ابتدا با مقاومت توزیع کنندگان مستقل روبرو شده بود و در اروپا کنسرسیومی به رهبری انجمن شرکت های نوردکار فولادی ایتالیا (آسوفرمت) برای مقابله با اتخاذ احتمالی این تصمیم راه‌‌اندازی شده بود اما در نهایت کمیسیون اروپا به نفع فولادسازان اروپا (یوروفر) رای داد.

کشور‌های روسیه، برزیل، اکراین و ایران که مشمول این تعرفه شده‌اند به همراه چین بیش از 70 درصد واردات فولاد به بازار این قاره را در بین سا‌ل‌های 2015  و  2016 در اختیار داشته‌اند و اعمال تعرفه برای فولادسازان این 4 کشور قطعا منجر به کمبود عرضه و جهش مجدد قیمت‌ها در این بازار خواهد شد.

کمیسیون اروپا در حالی رای به اعمال تعرفه برای واردات فولاد به این قاره داد که در ماه‌های اخیر قیمت جهانی فولاد روند افزایشی را طی می‌کند و بیش از 300 دلار افزایش داشته است و این نشان از اعتقاد سیاستگذاران این اتحادیه به حمایت قاطع از فولادسازان داخلی اروپا دارد.

با توجه به اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون اروپا فولادسازان ایرانی نیز درخواست اقدامات مشابه برای حمایت از فولادسازان داخلی را دارند زیرا به عقیده کارشناسان بیم این میرود که تولید کنندگان این 3 کشور با کاهش حجم صادراتشان به اروپا، بازار‌های ایران را هدف قرار دهند.

ایران در سال های اولیه پس از برجام به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و ارز آوری برای کشور، اقدام به گسترش صادرات محصولات فولادی خود به اتحادیه اروپا کرده بود که این محصولات به جهت کیفیت بالا با اقبال مناسب نوردکاران اروپایی مواجه شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز