خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه:

ما به هیچ مزونی مجوز نداده‌ایم/شوهای لباس بدون مجوز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۹۳

طهماسبی نیک گفت:واحدهایی که در شمال تهران به اسم مزون فعالیت می کنند اصلا مجوزی از این اتحادیه ندارند و زیر زمینی فعالیت می کنند به طوریکه در جلوی درب آنها دوربین نصب شده و پس از شناسایی مشتری درب را برای آنها باز می کنند.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت های مزون ها در تهران گفت:ما اصولا مجوزی به نام مزون صادر نمی کنیم و چنین واژه ای برای ما معنی ندارد در واقع این یک نوع بازاریابی و بازی به کلمات است که از مردم پول بیشتری گرفته شود.

وی افزود:واحدهایی که در شمال تهران به اسم مزون فعالیت می کنند اصلا مجوزی از این اتحادیه ندارند و زیر زمینی فعالیت می کنند به طوریکه در جلوی درب آنها دوربین نصب شده و پس از شناسایی مشتری درب را برای آنها باز می کنند.

طهماسبی تصریح کرد: اکثرا همین مزون ها هستند که شوی لباس اعم از مردانه و زنانه برگزار می کنند ما نیز حق ورود به این جور مکان ها را نداریم و برخورد با آنها به عهده سایر نهادها است اما مسلما هیچ واحد مجوز داری از سوی اتحادیه این تخلفات را مرتکب نمی شود

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه استان تهران در خصوص آخرین وضعیت اعضای این صنف گفت: اتحادیه ما با داشتن 2 هزار و 800 عضو یکی از بزرگترین اتحادیه های کشور است که متاسفانه به دلیل رکود در سالهای اخیر تعداد افرادی که شغل خود را تغییر یا کلا کسب خود را تعطیل می کنند زیاد شده است.

حبیب طهماسبی نیک ادامه داد: میزان فعالیت ما نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته که مهمترین علت آن پایین آمدن قدرت خرید مردم و قاچاق است البته این وضعیت شامل تمام اصناف و تولیدکنندگان می شود، این درحالیست که کیفیت و قیمت کارهای ایرانی نسبت به تمامی کشورها به غیر از چین بالاتر است.

وی افزود:اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییری در بازار حس نشود آینده خوبی برای این صنف نمی توان متصور بود.

طهماسبی نیک در خصوص میزان شکایات واصله به این اتحادیه گفت: شکایاتی که از طرف مشتری به اتحادیه می شود خیلی کم است و نود درصد آنها نیز شکایت از واحدهایی هستند که پروانه کسب ندارند.

وی افزود:بیشتر شکایات در مورد کیفیت پایین کار و عدم تطابق مدل است در صورتیکه ما از واحد های خودمان هر چند ماه امتحان های مختلف از قبیل دوخت،برش و طراحی می گیریم تا از لحاظ حرفه ای مشکلی به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز