خبرگزاری کار ایران

60 میلیون مترظرفیت خالی تولید چادر مشکی درکشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۸۳۳

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: 60 میلیون مترظرفیت خالی تولید چادر مشکی درکشور وجود دارد که از این میزان می توان 10 میلیون متر آن را در کردستان ایجاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  شاتا ، سیدمحمود نوابی در نشستی با جمعی از تولیدکنندگان برتر استان کردستان که در مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک بیتا سنندج برگزارشد، گفت: رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نگاه ویژه ای نسبت به کردستان دارند و این مهم در کلام و سخنان این بزرگان کاملا مشهود است و باید مسئولان در راستای توسعه این استان همت مضاعفی داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد: برای ایجاد جهش صنعتی درکردستان می طلبد بنیاد مستعضفان و بنیاد برکت در این استان سرمایه گذاری کنند و بی شک اگر این مهم اتفاق نیافتد مشکلاتی هم چون قاچاق و کولبری رشد پیدا می کند.

وی اظهارداشت: قطعا در شان مردم کردستان ما نیست که از کردستان عراق بار و کالایی را به کول بگیرند و باید اقداماتی شود که این معادله برعکس شود.

نوابی تصریح کرد: اگر چند طرح و پروژه عمده در این استان اجرایی شود صنایع وابسته به آن هم شکل می گیرد و همین موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشورما 60 میلیون متر ظرفیت خالی برای تولید چادر مشکی وجود دارد، افزود: از این میزان ظرفیت می توان 10 میلیون آن را در کردستان ایجاد کرد.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهارداشت: ما در حد توان خود مسائل را درمرکز پیگیری می کنیم ولی اصل و اساس حرکت در راستای توسعه کردستان در خود استان است که مسئولان و بخش خصوصی باید در این رابطه همت بیشتری داشته باشند.

بازدید از واحد تولیدی غرب دانه در سنندج

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از واحد تولید کننده خوراک دام،طیور و آبزیان گروه غرب دانه در سنندج بازدید کرد.

 سید محمود نوابی در این بازدید از نزدیک  در جریان کار و فعالیت این واحد و نحوه کار دستگاه های موجود در آن قرار گرفت.

مدیر تولید واحد غرب دانه در این بازدید گفت: از ابتدای امسال استارت کار این واحد در سنندج زده شد.

یاشار وکیل فرجی عنوان کرد: این واحد توان تولید 120 هزارتن خوراک دام،طیور و آبزیان را در سال دارد.

بعد از این واحد معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و هیئت همراه و جمعی از مسئولان استان از مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک بیتا در سنندج هم بازدید کردند.

بازدید از کارخانه ایستک

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به همراه جمعی از مسئولان استانی از کارخانه ایستک در سنندج بازدید کرد.

 سید محمود نوابی در جریان این بازدید گفت: جای بسی خوشحالی است که فرصت بازدید از یکی از واحدهای تولیدی مطرح کشور در سفر به کردستان برای ما فراهم شد.

وی عنوان کرد: موفقیت واحدهای تولیدی در کشورمان قطعا تاثیر فراوانی در روند توسعه دارند. لذا همه ما باید از فعالیت این واحدها حمایت کنیم.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مشکل مربوط به مدیریت مجموعه تولیدی ایستک افزود: بی شک بازدید مسئولان ارشد کشوری از کارخانجات ایستک نشان از نگاه آنها در برطرف کردن مشکلات این واحد برجسته کشورمان است.

نوابی با اشاره به اینکه تمامی موانع و مشکلات، راه حل و راهکاری برای رفع آن وجود دارد، اظهارداشت: تلاش ما برای رفع مشکلات مدیریتی این واحد تولیدی، پیامی به جامعه صنعتی ماست که در همه شرایط ما حامی و پشتیبان آنها بوده و هستیم.

وی بیان کرد: وقتی این واحد تولیدات خود را به کشورهای اروپایی صادر می کند یعنی توانسته بر اساس استانداردهای مورد تایید با استفاده از بهترین تکنولوژی ها تولید کند.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: محصولات ایستک با تولید محصول با کیفیت توانسته است که جایگاه خود را در بازار پیدا کند است.

گفتنی است، مجموعه تولیدی ایستک در کشور برای 12 هزار نفر به طور غیر مستقیم و دو هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است

حمایت از حقوق مصرف کنندگان منجر به افزایش و رونق تولید می شود

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: حمایت از مصرف کنندگان باعث ارتقاء و افزایش تولید، سود بیشتر و در نتیجه و توسعه واحدهای تولیدی می شود.

 محمد دره وزمی در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت:  این همایش به منظور تجلیل از تولیدکنتدگان برتر استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزارشده است.

وی با بیان اینکه تولیدکننده و مصرف کنتده لازم و ملزوم یکدیگرند، عنوان کرد:مصرف کنندگان نیاز به کار تولیدکنندگان دارند برای اینکه کالا و خدماتی که تولید شده در اختیار آنها قرارگیرد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد: وقتی مصرف کننده به حقوق خود آگاه باشد تولید کننده هم موظف است متناسب با مطالبه گری آنها تولیدات خود را به بازار مصرف ارائه دهد.

دره وزمی ادامه داد: مصرف کننده حق دارد کالا با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کند و این مسئله  باید در ضمیر واحدهای تولیدی ما نهادینه شود.

وی افزود: بی شک  حمایت از مصرف کنندگان باعث افزایش و رونق تولید، سود بیشتر و در نتیجه افزایش و توسعه واحدهای تولیدی می شود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در دنیای امروز باید به کیفیت و تنوع  متناسب با نیاز مصرف کنتدگان توجه کرد تا به موفقیت و درآمدزایی دست پیدا کرد.

دره وزمی با اشاره به وجود  800 واحد تولیدی در این استان گفت: برندهای خوبی در استان تولید و خدمات مطلوبی هم ارائه می شود که حاکی از ظرفیت های این منطقه است.

وی افزود: هرچقدر بتوانیم کالاهای با برند مطرح و دارای توجیه اقتصادی در استان تولید و تنوع آن را افزایش دهیم شاهد افزایش تولید و ثروت در استان خواهیم بود و قطعا این مهم با حمایت از بخش خصوص امکان پذیر است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با بکارگیری از ظرفیت های استان و با حمایت بخش دولتی و ورود بخش خصوصی می توان زمینه توسعه استان را فراهم کرد.

دره وزمی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی یکی از بهترین راهکارهای توسعه استان است ، اظهارداشت: ما به دنبال کمک به رونق و افزایش تولید و احداث صنایع پیشران و خلق ثروت در استان هستیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز