خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفت‌وگو با ایلنا:

عرضه کننده نهایی باید قیمت تمامی کالاها را در معرض دید خریدار قرار دهد/ مصرف کنندگان نقش اصلی را در برخورد با تخلفات دارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۹۹۷

انصاری گفت: طبق تصمیم وزرت صنعت، درج قیمت از سوی تولید کننده دیگر صورت نمی گیرد ولی مطابق قانون باید عرضه کننده نهایی قیمت را در محلی که در دید باشد برای مصرف کننده قرار دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص حذف الزام تولیدکنندگان نسبت به درج قیمت بر روی محصولات سلولزی، بیسکویت و شکلات اظهار داشت: برابر ماده 5 قانون حمایت از مصرف کننده، عرضه کنندگان کالا و خدمات موظف به درج قیمت و قرار دادن آن در معرض دید عموم هستند.

مسیح انصاری ادامه داد: در تبصره یک این ماده قانونی عرضه کننده شامل تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش تعریف شده است پس هر کدام از این دسته ها موظف هستند قیمت کالا را در معرض دید عموم قرار دهند. مهم نیست که چه کسی قیمت را بر روی کالا درج  کند بلکه مهم این است قیمت برای مصرف کننده قبل از خرید مشخص باشد.

وی ادامه داد: کالاهایی که در بخشنامه وزارت صنعت از قیمت گذاری توسط تولید کننده خارج شده جزو کالاهایی هستند که دولت در قیمت گذاری آنها دخالت نداشت که الان انتظار داشته باشیم در مورد قیمت آنها ورود کند. طبق تصمیم وزارت صنعت، درج قیمت از سوی تولید کننده دیگر صورت نمی گیرد ولی مطابق قانون باید  عرضه کننده نهایی قیمت را در محلی که در دید باشد برای مصرف کننده قرار دهد.

وی افزود: ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هزینه اجاره یک مغازه در تجریش با اجاره همان متراژ مغازه در راه آهن تا 10 برابر تفاوت دارد و تولید کننده نمی‌تواند برای این کسبه قیمت تعیین کند. هر چند نهادهای نظارتی مانند بازرسی اصناف باید کار خود را انجام دهند و مراقب افزایش بی قاعده سود خرده فروشی باشند.

انصاری تصریح کرد: در این بین نقش مصرف کننده اهمیت به سزایی دارد و آنها هستند که می توانند با هر تخلفی برخورد کنند ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت در همه زمینه‌ها ورود کند.

وی در پایان اظهار داشت: از مصرف کنندگان انتظار داریم که اقلام خود را از واحدهایی تهیه کنند که کالا را به پایین‌ترین قیمت عرضه کنند و قیمت آن را مشخص کرده باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز