خبرگزاری کار ایران

بر اساس تازه ترین برآورد آژانس بین المللی انرژی

ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام در حال کاهش است

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۸۴

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که سطح ذخیره سازی‌های نفت خام در جهان به دلیل افزایش تقاضا برای این کالای راهبردی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی با توجه به افزایش بیش از انتظار تقاضا برای نفت خام در اروپا و آمریکا و همچنین کاهش عرضه نفت از سوی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال کاهش است.

آژانس همچنین پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۱۷، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد، این مقدار در مقایسه با برآورد پیشین روزانه ۱۰۰ هزار بشکه رشد نشان می‌دهد.

بر اساس تازه ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بیش از پیش بینی‌ها خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های سرمایه گذاران در بخش انرژی، عرضه نفت خام در بازارهای جهانی کاهش می یابد و قیمت‌ها نیز با افزایش روبه‌رو خواهد بود، البته این افزایش ناچیز خواهد بود.

در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷، تقاضا برای نفت از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

عرضه جهانی نفت در ماه اوت روزانه ۷۲۰ هزار بشکه کاهش یافت که در پی برنامه جهانی کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و نیز کاهش تولید نفت لیبی پدید آمده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز