خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان در گفت‌وگو با ایلنا:

بویینگ از ایجاد 18 هزار شغل چشم نمی‌پوشد/ گزینه‌های آلترناتیو روی میز هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۴۶۰

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه تنها قرارداد این شرکت با بویینگ 18 هزار فرصت شغلی برای آمریکا ایجاد می کند، گفت: تمام گزینه های آلترناتیو برای خرید هواپیما روی میز هستند.

امیر رضا مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه قرارداد آسمان‌ایر و شرکت هواپیمایی بویینگ به دور از تمام مسائل سیاسی یک قرارداد تجاری است، گفت: اجرای این قرارداد در چارچوب برجام در حال جریان است.

وی با اشاره به تصمیم نمایندگان مجلس آمریکا مبنی بر منع فروش هواپیما به ایران، اظهار داشت : هیچ سند مکتوبی در این باره وجود ندارد و این موضوع در حد یک بحث شفاهی مطرح شده است.

سخنگوی شرکت آسمان ایر ادامه داد: اتفاقا اخیرا نمایندگان شرکت بویینگ برای ادامه مذاکرات در تهران حضور داشتند و آنها هم بر این باور هستند که این معامله یک قرارداد اقتصادی و تجاری بین دو شرکت است.

مصطفوی با بیان اینکه شش ماه پیش تفاهمنامه خرید 30 فروند هواپیمای بویینگ در مرحله اول و خرید 30 فروند دیگر در مرحله دوم بین آسمان ایر و این شرکت منعقد و خرداد ماه به قرارداد تبدیل شد، گفت: در حال حاضر پروسه اداری صدور مجوز اوفک در جریان است و اخذ این مجوز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به مزیت های اجرای این قرارداد برای ایران و امریکا اظهار داشت: تنها قرارداد آسمان ایر و بویینگ برای آمریکا 18هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که قطعا شرکت بویینگ و دولت امریکا نمی تواند از این فرصت چشم پوشی کند.

سخنگوی شرکت اسمان ادامه داد: از سوی دیگر ورود هر هواپیمای جدید به ایران، برای 1000 نفر اشتغال ایجاد می کند که این همان اجرای سیاست های دولت در راستای کاهش ضریب بیکاری در کشور است.

مصطفوی ادامه داد: هر چند که شرایط قرارداد خرید هواپیما از بویینگ برای آسمان ایر مناسب است و طبق قرارداد 95 درصد تامین مالی این معامله از طریق فاینانس انجام می شود اما تنها به معامله با بویینگ اکتفا نکرده ایم و مذاکرات‌مان با سایر شرکت های هواپیماسازی برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه گزینه های الترناتیو برای نوسازی ناوگان هواپیما بر روی میز مدیران آسمان ایر وجود دارد، گفت: در تمام این مذاکرات و قراردادها منافع ملی را در نظر گرفته ایم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان ادامه داد: قرارداد با هر شرکتی مسائل بازرگانی، فنی و تجاری و حقوقی منحصر به خود را دارد که همزمان با خرید هواپیما از بویینگ این مناسبات تجاری با سایر شرکت‌های هواپیماساز را دنبال کرده ایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز