خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری بانک های ایران با اژدهای آسیا

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۷۷

قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری بین پنج بانک ایرانی با شرکت «سیتیک تراست» چین با حضور ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره این بانک ها منعقد شد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در جریان سفر رییس کل بانک مرکزی و هیئت بانکی ایران به چین، قرارداد تامین مالی معادل ۱۰ میلیارد دلار به ارزهای «یوان» و«یورو» بین بانک های توسعه صادرات، صنعت و معدن، رفاه، پارسیان و پاسارگاد با شرکت «سیتیک تراست» چین امضا شد.

این قرارداد تامین مالی برای پروژه های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده اند، تخصیص خواهد یافت.

ضمنا دوره ساخت و بازپرداخت متناسب با  هر پروژه بین ۱۰ تا ۱۲ سال است.

گفتنی است از دیگر برنامه های ولی اله سیف و هئیت همراه به کشور چین، دیدار و گفت و گو با مقامات بانک توسعه چین، اگزیم بانک و مقام نظارتی CBRC به منظور گسترش روابط بانکی و ایجاد تفاهم بیشتر است.

روابط ایران و چین روابطی بلند مدت و استراتژیک است. با توجه به عزم و اراده دو کشور در توسعه روابط اقتصادی، اولین قدم ارتباطات مناسب و کافی بانکی با هدف تسهیل و کاهش ریسک های تجاری بین دو کشور است.

با توجه به حجم خطوط فاینانس و مبادلات رو به رشد اقتصادی بین دو کشور گسترش روابط کارگزاری بانکی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و رئیس کل بانک مرکزی در نظر دارد این نکات را با مقام ناظر بانکی چین مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داده و نسبت به رفع تنگنای ارتباطات بانکی راه حل های مناسب را پیشنهاد کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز