خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

در شبکه‌های اجتماعی داخلی هم حضور دارم/ بازی‌های یارانه‌ای توان اشتغالزایی گسترده‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۵۸

آذری جهرمی گفت: حوزه بازی، اشتغالزایی گسترده‌ای به دنبال دارد و همین مسئله باعث شده تا یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات باشد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: برخی از بازی‌های رایانه‌ای که ما برای باز شدن دسترسی آنها و ارتباط سریع برای‌شان مذاکره کرده‌ایم توسط وزارت ارشاد مجوز ندارند. در واقع برخی از بازی‌های رایانه‌ای به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند و مسئله‌ای برای بستن آنها وجود ندارد چرا که مردم درخواست زیادی برای استفاده از آنها دارند. همچنین برای مذاکره با سرویس‌های بازی نیازی به هماهنگی با وزارت ارشاد وجود ندارد.

وزیر ارتباطات در رابطه با وام‌های کم بهره ارائه شده از سوی وزارت ارشاد به تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای گفت: سال گذشته 10 میلیارد تومان وام کم بهره به شرکت‌های تولیدکننده بازی به منظور حمایت ارائه شده است و همچنان قرار است این وام‌های مالی به صورت کم‌بهره به تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای اعطا شود تا حوزه بازی ایران بین‌المللی شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بازی چهارمین مسئله پرطرفدار در حوزه فضای مجازی است گفت: بازی مسئله بسیار مهمی برای امروز کشور است و باید به آن رسیدگی شود. با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می‌توان فرهنگ‌سازی و آموزش به جامعه را انجام داد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه ویژه‌ای به حوزه بازی در چهار سال آینده خواهد داشت. به این منظور کمیته‌ای ویژه با حضور وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد تا حوزه بازی‌های رایانه‌ای ساماندهی شود.

آذری‌جهرمی تاکید کرد: حوزه بازی، اشتغالزایی گسترده‌ای به دنبال دارد و همین مسئله باعث شده تا یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات ایجاد شده برای بازی‌ها و نرم‌افزارهای ایرانی مسئله پرداخت‌های مالی است که باعث شده تا برخی از نرم افزارهای ایرانی در فروشگاه نرم‌افزاری اپ‌استور و گوگل‌‌پلی حذف شوند. اما این مسئله باید رسیدگی شود و از سوی وزارت امور خارجه نیز کار رسیدگی به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور و گوگل پلی در حال پیگیری است.

آذری‌جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا فعالیت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله توئیتر و اینستاگرام دارد تاکید کرد: من از شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز استفاده می‌کنم. در حال حاضر صفحه‌های وزیر ارتباطات در پیام‌رسان‌های سروش، بیسفن پلاس، کلاب و تبیان ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز