خبرگزاری کار ایران

کره جنوبی دومین خودروساز خارجی در بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۱۲۶

دبیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کره جنوبی پس از چین به عنوان دومین خودروساز خارجی در بازار ایران فعالیت می کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «مسعود کمالی اردکانی» در پنجمین مجمع همکاری‌های ایران و کره جنوبی در سئول افزود: در سه سال گذشته و پس از تحریم ها تولید خودرو از حدود 737 هزار دستگاه در سال 2014 به حدود یک میلیون و 350 هزار دستگاه در سال 1395 رسید و امیدواریم ایران در چند سال آینده دوباره جایگاه خود را در منطقه خاورمیانه به دست آورد.

به گفته وی، حدود 90 درصد تولید خودروهای سواری در اختیار 2 شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود 10 درصد است.

وی یادآوری کرد: در چند سال گذشته شرکت‌های خودروساز بزرگ و صاحب نشان خارجی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیده‌اند.

کمالی اردکانی از شرکت‌های خودروساز کره‌ای دعوت کرد با توجه به توان رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان ایران و اتصال کشور ما به بازار 400 میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این بازار توسعه دهند.

وی در این نشست «فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری مشترک در بخش‌های مهم صنعتی ایران» را تشریح کرد و صنعت خودرو را سومین صنعت اشتغالزا و دومین صنعت شتاب دهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز