خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون عمران در گفت وگو با ایلنا:

راهکار کاهش خسارات تصادفات جاده ای، توسعه راه آهن است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۹۲۲

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر تکمیل زیر ساخت ها، دو خطه کردن ها و همچنین ساخت خطوط بر مبنای سیر قطارهای مسافری تاکید کرد و گفت: راهکار کاهش هزینه های ناشی از تصادفات جاده ای توسعه خطوط ریلی است.

علیم یارمحمدی در گفت وگو با خرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه با توجه میزان تصادفات جاده ای، استفاده از حمل و نقل ریلی یک ضرورت است، اظهار داشت: با توجه به فعالیت های گسترده راه آهن در بخش تکمیل زیر ساخت های ریلی و بروز رسانی سیستم های الکترونیک در این بخش، باید استفاده از ناوگان ریلی در کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزگان اردوی علمی در محور هرمزگان، افزود: متاسفانه آمار سوانح جاده ای در کشور سالیانه هزینه های زیادی را برای کشور به همراه دارد و به همین منظور در صدد توسعه شبکه خطوط ریلی در مناطق مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده مردم از حمل و نقل ریلی نیازمند تبلیغات بیشتر از سوی راه آهن و همچنین استفاده و به کارگیری از ناوگان جدید مسافری در شبکه هستیم.

عضو کمیسیون عمران گفت:شبکه ریلی کشور هنوز در برخی مناطق کامل نشده  به طور قطع با این شرایط جاده ای ،تکمیل زیر ساخت ها، دو خطه کردن ها و همچنین ساخت خطوط به منظور سیر قطارهای مسافری باید در شبکه توسعه یابد.

وی با بیان اینکه قطعا در صورت تکمیل خطوط ریلی و اتصال مناطق به شبکه شاهد حجم بار بیشتر بر روی خطوط ریلی خواهیم بود، گفت: نمایندگان مجلس در جلسه بررسی علل بروز سانحه در جاده های کشور باید دستورالعمل هایی برای ترغیب سازمان ها جهت برگزاری برنامه ها و اردوهای علمی و استفاده از حمل و نقل ریلی را صادر و ابلاغ کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز