خبرگزاری کار ایران

خدمات رایگان جایگاه های ذبح در عید قربان/ حضور دو ناظر ذبح شرعی در هرجایگاه

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۲۷۲

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به پیش رو بودن عید سعید قربان گفت: امسال ۲۵ جایگاه داریم هرچند کافی نیست و با ازدحام مواجه می شویم. با اشاره به پیش رو بودن عید سعید قربان گفت: امسال ۲۵ جایگاه داریم هرچند کافی نیست و با ازدحام مواجه می شویم.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین رحیمی در سومین جلسه شورای شهر تهران در تشریح گزارش طرح عرضه بهداشتی دام در سال ۹۶ تصریح کرد: در سال ها قبل سازمان گوشت و سردخانه ها و کشتارگاه ها در دست شهرداری بود که متاسفانه این نهادها پراکنده بود. به طوریکه در میدان بعثت ماهیان و در میدان بهمن نیز کشتار مرغ بود و در سال ۸۷ که سازمان سردخانه ها به کشتارگاه ها اضافه و به سازمان میادین الحاق شد.

وی ادامه داد: اگر عرضه غیرمجاز دام در شهر تهران مدیریت نشود فاجعه به بار می آید بر این اساس ماده ۵ سازمان مصوب کرد که با توجه به اهمیت سلامت گوشت برنامه ریزی برای مراسم عید قربان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل بیماری تب کریمه کنگو که در سطح کشور وجود داشت که بیماری مشترک بین دام و انسان است شهرداری تصمیم گرفت در راستای ذبح سالم اقدامات گسترده تر انجام دهد و افزود: گاه شاهدیم که در برخی نقاط شهر کشتارهای غیرایمن انجام می شود که نیاز دارد نظارت انجام شود در همین راستا نیز شهرداری تهران و اداره کل دامپزشکی استان تهران  و وزارت کشور تصمیم گرفتند تا در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی این بیماری اقداماتی انجام شود.

رحیمی با یاداوری اینکه از سال ۹۰ بین ۱۶ تا ۱۹ جایگاه برای ذبح اسلامی احداث شد و ۳ جایگاه نیز در مناطق ۱۸ و ۴ و ۱۵ به صورت ثابت داریم که از ۸ صبح تا ۸ شب در اختیار مردم هستند بیان کرد: در شرایط عید قربان این جایگاه ها خدمات رایگان ارائه می دهند که امسال تعداد این جایگاه ها به ۲۵ جایگاه افزایش می یابد و ۳ جایگاه هم در مراکز خیریه هست مثل کمیته امداد و کهریزک و شیرخوارگاه آمنه.

رئیس سازمان میادین و میوه و تره بار عنوان کرد: برای شهر تهران و نگهداشت شهر اقدامات خوبی انجام گرفته به طوریکه در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۳ الی ۲۴ هزار ارائه دام داشتیم و ۱۰ الی ۱۱ هزار کشتار نیز در جایگاه های شهرداری انجام شده است و شهرداری هر سال رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه در طول سال نیز در هر منطقه ۳ جایگاه ثابت داریم و بعد از عید سعید قربان نیز به شهروندان خدمات ارایه می شود، افزود: ۱۲۳۷ نفر درگیر هستند و در هر جایگاه یک الی دو ناظر ذبح شرعی داریم. ۲۴۰ دامپزشک در این مراسم مشارکت دارد تا مباحث پزشکی رعایت شود و کار هدایت و معرفی با اداره کل دامپزشکی استان تهران است که۴۵۰ ذابح نیز مشارکت می کنند.

رحیمی با یادآوری اینکه اقدامات روز عید قربان با مشارکت وزارت جهاد و امور عشایر انجام می شود تا دامداران دام پرورشی شان را عرضه کنند و دامپزشکان نیز معاینات پزشکی لازم را اعمال و دام ها اعزام به قربانگاه ها شوند متذکر شد: ذبح که انجام شد بر اساس شماره پلاک مشتری پیک و لاشه به شهروند ارایه می شود. اگر معاینه انجام و دام سالم نبود پول به شهروند بر می گردد و اگر کشتار شد و کارشناس گوشت و همه لاشه یا بخشی از آن را آلوده تشخیص داد نیز دوباره دوباره پول عودت داده می شود.

رحیمی خاطر نشان کرد که شهرداری این اقدامات را انجام می دهد تا به جای اینکه در خانه و معابر شاهد کشتار باشیم، کنترل سلامت شهر از دست خارج نشود.

وی عنوان کرد: در این روز در جایگاه های شهرداری مشتری وقتی وارد می شود مشکل پرداخت نیز ندارد و دستگاه های پز تعبیه شده است. همچنین جایگاه فرهنگی نیز در نظر گرفته شده زیرا در حالیکه عید روز شادی است اما با کشتار مواجه هستیم برای همین برای کودکان و خانواده ها خدمات فرهنگی درنظر گرفته شده است.

رحیمی با اشاره به پیش رو بودن عید سعید قربان گفت: امسال ۲۵ جایگاه داریم هرچند کافی نیست و با ازدحام مواجه می شویم.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم در خیابان ها ذبح نکنند. شهرداری نیز فقط پوست و روده را از ذبح ها بر می دارد و همه لاشه سالم به مردم داده می شود. از همین رو به دلیل ارائه خدمات رایگان تلاش ما این است که مراکز ثابت را توسعه دهیم. در همه این مراکز ثابت نیز ۲ دامپزشک مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز