خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر برزیل در ایران با مدیر عامل بانک صنعت و معدن

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۶۰

سفیر کشور برزیل در ایران ( Rodrigo de Azeredo Santos ) باحضور در بانک صنعت و معدن با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بانک صنعت و معدن، افخمی در این دیدار به تشریح موفقیت های این بانک در زمینه تامین مالی طرح های زیرساخت توسعه ای نظیر فولاد، سیمان، راه آهن، نیروگاه و پتروشیمی پرداخت و در این زمینه از افتتاح پتروشیمی کاویان،پتروشیمی لرستان و پتروشیمی مهاباد و تامین مالی ایجاد خط آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان و برقی سازی خط آهن تهران – مشهد یاد کرد.

وی در ادامه گشایش نخستین ال سی از طریق سوئیفت برای بخش خصوصی ، برقراری روابط کارگزاری با 82 بانک فعال در 33 کشور، امضای تفاهم نامه همکاری MOU با اگزیم بانک کره جنوبی و امضای قرارداد فرعی به مبلغ 120 میلیون دلار با اگزیم بانک هندوستان را از فعالیت های بانک صنعت و معدن در فضای پس از برجام برشمرد.

افخمی در این دیدار آمادگی بانک صنعت ومعدن را برای برگزاری رابطه کارگزاری با بانک های برزیلی بویژه بانک های توسعه ای برزیل جهت فاینانس پروژه ها و تبادل اعتبارات اسنادی به منظور صادرات و واردات کالا بین دو کشور اعلام کرد.

سفیر برزیل در ایران نیز همکاری نزدیک بین بانکهای توسعه ای دو کشور به ویژه بانک صنعت و معدن را مثبت ارزیابی کرده و در مورد فاینانس طرح های مرتبط به حمل و نقل عمومی، صنعت خودروی سبک و نیمه سنگین ، نفت، گاز و تجهیزات پزشکی ابراز علاقه کرد.

سانتوز گفت: از بانک های برزیلی دعوت خواهم کرد تا در جلسات حضوری در ایران با بانک های ایرانی در خصوص تعامل بین بانک های دو کشور و شرکت های تولیدی و بازرگانی به منظور افزایش صادرات و واردات گفتگو کنند.

وی دلیل حضور خود را در بانک صنعت و معدن را قدردانی از همکاری فعال نمایندگان این بانک در جلسات ماه گذشته به سرپرستی بانک مرکزی در برزیل اعلام داشت و گفت آماده است تا در ایجاد هماهنگی بین بانک مرکزی و سایر بانکهای برزیل و بانک های ایرانی ، بویژه بانک صنعت و معدن مساعدت کند.

گفتنی است طی ماه گذشته نمایندگان بانکهای کشورمان به سرپرستی بانک مرکزی طی سفر به کشور برزیل با سفیر برزیل و نمایندگان بانکهای برزیلی دیدار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز