خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ایمن شیشه سپهر:

در صورت حمایت، توانایی صادرات داریم/ موفق به دریافت تاییدیه رنو شدیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۲۷۸

شیشه گیلان در سال 1360 و به منظور حضور در بازار تولید شیشه‌های اتومبیل، ساختمانی و صنعتی احداث، و کارخانه شیشه ایمنی شمال در سال1361 در قالب طرح توسعه گروه صنایع شیشه گیلان، در شهر صنعتی رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

مهدی تکیان، مدیرعامل شرکت ایمن شیشه سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: شیشه گیلان در سال 1360 و به منظور حضور در بازار تولید شیشه‌های اتومبیل، ساختمانی و صنعتی احداث و کارخانه شیشه ایمنی شمال در سال1361 در قالب طرح توسعه گروه صنایع شیشه گیلان، در شهر صنعتی رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در آن مقطع به واسطه شرایط سیاسی و اقتصادی موجود در کشور، محوریت ، تولید شیشه‌های خودرویی بود. گرچه تجهیزات نصب شده در کارخانجات این گروه توان بالایی جهت تولید شیشه‌های ساختمانی و صنعتی راداشت ولی به دلیل نیاز کشور در جهت توسعه صادرات، تولید شیشه خودرو را در اولویت قرار دادیم.

تکیان ادامه داد: در سال 1381 پس از اخذ تأییدیه استاندارد اروپا توانستیم قرارداد پژو 206 را منعقد کرده و شیشه های این خودرو را تولید کنیم. در سال 2001 میلادی جهت تولید شیشه های خودروی L90 الزام بر این بود تا با یک شرکت خارجی ارتباط داشته باشیم که به دلایلی چون کمتر بودن سهم شرکت ایرانی و .... به تفاهم نرسیدیم. با توجه به تائید شرکت  رنو فرانسه بدون  joint vencher راساً اقدام به اخذ تاییدیه  رنو و عقد قرارداد و تولید کردیم که تا کنون ادامه داشته و با عنایت به تاییدیه شرکت‌های پژو  و رنو فرانسه که استانداردی به مراتب سخت تر از شرکتهای  آلمانی دارند وارد  بازار اروپا شده و با شرکت‌های ایویکو و فیات، با ارسال نمونه و اخذ تاییدیه موفق به عقد قرارداد شدیم ولی وجود تحریم ها سبب شد تا نتوانیم طی قراردادهای منعقد شده با کشورها اروپایی عملکرد مناسبی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال 1376 برترین کارآفرین سال انتخاب شده است، افزود: شرکت ایمن شیشه سپهر دارای گواهینامه های استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 2000، 9001 ISO- استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 2000،16949 ISO/TS - گواهینامه ایمنی محصول اتحادیه اروپا E-Mark - گواهینامه ی قطعه ی ایمنی - گواهینامه استاندارد اجباری ایران است ولی  به دلیل وجود تحریم ها و موانع سیاسی نتوانستیم در عرصه جهانی حضور پررنگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه وعده های مسئولین تحقق نیافته و ما هیچ حمایتی از سوی دولت نداشتیم. مسئولین اگر وعده‌ای می‌دهند باید آنرا عملی کنند. یکی از مشکلات ما عوارضات گمرکی است و اینکه هیچ تسهیلاتی به این صنف  و صنعت داده نمیشود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به نامگذاری رهبر معظم انقلاب که امسال سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال مقرر فرمودند, ما در این راستا خواستار حمایت بیشتر از سوی مسئولین جهت تولیدات بیشتر هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر  از ما حمایت صورت بگیرد توانایی صادرات تکنولوژی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز