خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی:

مقاومت‌ها باعث تعطیلی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۹۵۹

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به گله مندی مقام معظم رهبری از کندی اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: متاسفانه در رده های پایین مدیریتی برخی از مقاومت ها باعث تعطیلی اجرای این اصل شده است .

به گزارش ایلنا، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی تصریح کرد: یکی از معضلات کشور مسائل اقتصادی است چنانکه در جلسات مختلف در مورد آن گفت‌و‌گو می‌شود. درکشورمان ، دولت بزرگ ، پرخرج و پرهزینه است و همین باعث شده که تعادل بودجه به هم بریزد و بخش خصوصی نیز رشد نکرده و قدرتمند نشود.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: کوچک سازی دولت ، واگذاری تصدی گری بخش های دولتی به بخش خصوصی و توانمند کردن این بخش یکی از ملزومات و پیش شرط های اجرای اقتصاد مقاومتی است. در حال حاضر دولت در ایران به آن اندازه کوچک نشده که ما انتظار داشته باشیم که گره های اقتصادی کشور باز شود.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: سازمان خصوصی سازی در راستای اجرای وظایف خود گام های موثری را برای توانمندی و تشویق بخش خصوصی انجام داده است. تعداد مزایده هایی که در این زمینه برگزار کرده قابل توجه است.

خوشحال هستیم که در سال های 94 و 95 با برگزاری 520 مزایده رکورد برگزاری مزایده ها در کشور را شکاندیم. در سال 95 ، 57 درصد مزایده ها با استقبال و موفقیت خوبی مواجه شده است.

پوری حسینی همچنین به موضوع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: ‌سهام عدالت یک پروژه بزرگ در کشور است که به خوبی آن را ساماندهی کردیم و توانستیم به 50 میلیون نفر که برای این سهام ثبت‌نام قطعی کرده اند، پاسخگویی لازم را داشته باشیم. سامانه ای در این زمینه ایجاد شده و با اقداماتی که انجام گرفته بلاتکلیفی مردم در مورد این سهام از بین رفته است، به نحوی که در آستانه واریز اولین سود سهام عدالت هستیم.

تاکنون بیش از 35 میلیون نفر به سامانه ای که در این زمینه طراحی شده مراجعه کرده اند و سی میلیون نیز شماره شبای خود را اعلام کرده اند و در آینده ای نزدیک اولین سود این سهام واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای مردمی سازی اقتصاد انجام می‌شود، در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: مقام معظم رهبری بعضا در سخنان خود از اجرای کند اصل 44 قانون اساسی گله مند بودند. متاسفانه در برخی از رده های پایین مدیریتی مقاومت هایی برای اجرای این اصل وجود دارد و این خود باعث می‌شود که اجرای این اصل با تعطیلی مواجه شود و ضروری است که دولت به رفع این مقاومت ها اقدام کند.

پوری حسینی در پایان گفت: ‌صد هزار میلیارد تومان دارایی دولت در اختیار بخش های دولتی است که متاسفانه سودی به همراه ندارند در حالی که اگر این دارایی ها به بخش خصوصی واگذار شود شاهد بازگشت سرمایه و سود خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز