خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی‌تهران عنوان کرد:

افزایش رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی با استفاده از خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی اگزیم بانک کره

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۸۲

عباس آرگون برای جذب منابع ارزان قیمت باید بتوان از ظرفیت‌های موجود به صورت کامل استفاده کرد.

عباس‌ آرگون، عضو اتاق بازرگانی‌ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران که بین اگزیم بانک کره جنوبی و سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در سئول منعقد شد اظهار داشت: کره جنوبی از رشد اقتصادی بالایی برخوردار است و از جمله کشورهای توسعه یافته و نیرومندی محسوب می‌شود که به لحاظ تکنولوژی بسیار قوی است.

وی افزود: کره جنوبی در روابط اقتصادی با ایران از سوابق خوبی برخوردار است و با توجه به این که در حال حاضر ایران با مشکلات گوناگونی به دلیل کمبود منابع و نقدینگی همراه است این قرارداد می‌تواند راهگشا باشد.

آرگون خاطر نشان کرد: برای جذب منابع ارزان قیمت باید بتوان از ظرفیت‌های موجود به صورت کامل استفاده کرد.

آرگون ادامه داد: این قرارداد می‌تواند به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی بیشتر در کشور کمک کرده و منابع را به سمت بخش خصوصی هدایت کند.

 وی تصریح کرد: توسعه و رشد پایدار در بخش خصوصی موتور محرک رشد اقتصادی در کشور است و این سرمایه گذاری‌ها به رشد مستمر کمک می‌کند.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه و تسهیل توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: در صورتی که این منابع به درستی سرمایه گذاری شود و منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود زمینه صادرات کالای غیرنفتی در کشور نیز فراهم خواهد شد و به توسعه صادرات کمک می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ قرارداد بزرگ‌ترین وام خارجی( قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی پروژه‌های سرمایه گذاری در ایران بین اگزیم بانک کره جنوبی و سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در سئول به امضا رسید) دوازده بانک ایرانی به عنوان بانک‌های عامل و طرف قرارداد استفاده از این وام خواهند بود و پروژه‌های متعددی با تایید بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری ایران می‌توانند از این خط اعتباری بهره مند شوند.

پروژه‌های متعددی به ویژه در حوزه بهداشت، حمل و نقل و انرژی پیش از این، مورد مذاکره قرار گرفته و آماده معرفی به طرف کره‌ای هستند که پس از امضای قرارداد وام توسط سیستم بانکی کشور و با مصوبه دولت برای تضمین وام مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای صدور ضمانتنامه وام اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز