خبرگزاری کار ایران

روایت بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد خوراکی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۵۶

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منتشر کرد که براساس آن، قیمت ۴ گروه افزایش، ۵ گروه کاهش و ۲ گروه دیگر نیز ثابت بود.

به گزارش ایلنا، بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران در هفته منتهی به ۲۷ مرداد منتشر کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه افزایش، ۵ گروه کاهش و ۲ گروه دیگر نیز ثابت بود؛ در عین حال قیمت خرده فروشی گروه تخم مرغ در هفته منتهی به ۲۷ مرداد امسال نسبت به هفته قبل از آن ۳.۳ درصد، حبوب ۰.۱ درصد، میوه های تازه ۳.۰ درصد، سبزی های تازه ۳.۸ درصد و گوشت مرغ ۱.۴ درصد کاهش یافته‌اند.

همچنین قیمت خرده فروشی لبنیات در هفته مورد اشاره ۰.۳ درصد، برنج ۰.۱ درصد، گوشت قرمز ۰.۷ درصد و روغن نباتی ۰.۳ درصد افزایش داشته است. قیمت قند و شکر و چای نیز ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیرغیر پاستوریزه معادل ۰.۲ درصد کاهش ولی بهای کره پاستوریزه ۴.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

بهای تخم مرغ معادل ۳.۳ درصد کاهش داشت و شانه ای ۱۱۵ هزار ریال تا ۱۵۰ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. در گروه حبوب قیمت عدس و لوبیا چیتی هریک معادل ۰.۳ درصد و لوبیا چشم بلبلی ۰.۲ درصد کاهش داشت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۷.۰ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی نسبت به هفته قبل ثابت بود. قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۱ درصد تا ۸.۸ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۶ درصد کاهش ولی قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ۲.۴ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قند، شکر و چای خارجی بدون تغییر بود و قیمت روغن نباتی جامد معادل ۰.۹ درصد افزایش ولی بهای روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد کاهش داشت.

تغییرات یکساله

براساس اعلام بانک مرکزی قیمت خرده فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۷ مرداد سال جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل ۸.۵ درصد، تخم مرغ ۲۶.۲ درصد، برنج ۴.۴ درصد، حبوب ۱۶.۷ درصد، میوه های تازه ۷.۵ درصد، سبزی های تازه ۳۳.۷ درصد، گوشت قرمز ۱۸.۷ درصد، گوشت مرغ ۱۶.۹ درصد، چای ۲۳.۹ درصد و روغن نباتی ۵.۷ درصد افزایش داشته اند. همچنین قیمت خرده فروشی قند و شکر ۱۲.۲ درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز