خبرگزاری کار ایران

محمد‌باقرنوبخت:

حدود ۳۰۹هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۴۶هزاری امسال محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۴۸۵

سخنگوی دولت گفت: قیمت نفت بر‌اساس بشکه‌ای ۵۰دلار در برنامه و بودجه محاسبه شده و پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت تا پایان سال کمتر از این هم بشود از این رو پیش‌بینی ما این است که حدود ۳۰۹هزار میلیارد تومان از بودجه ۳۴۶هزاری امسال محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد‌باقرنوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هیات دولت، گفت: عمدتا بحث‌ها معطوف به طرح‌ها بود که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که مورد به مورد آنها بررسی کردیم و از لحاظ اعتبارات آنها را بررسی کردیم. اما بخش عمده وقت دولت اختصاص به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه داشت. 

سخنگوی دولت، گفت: این گزارش در خصوص پیش‌بینی منابع و مصارفی بود که تا پایان سال خواهیم داشت بود. با توجه به اینکه قیمت نفت بر‌اساس بشکه‌ای ۵۰دلار در برنامه بودجه محاسبه شده است حدود ۱۰۵ میلیارد تومان ریال از این طریق در اختیار داریم. با توجه به افت قیمت نفت در بازار جهانی که متوسط درآمد ما را چیزی حدود بشکه‌ای ۴۷ دلار رسانده است. بخشی از درآمد محقق نمی‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت تا پایان سال کمتر از این هم بشود. بودجه ۳۴۶هزار میلیارد تومانی که در قانون از آن یاد شد عملا در حد ۳۰۹هزار میلیارد تومان محقق شود. امروز سازمان برنامه و بودجه موظف بود که توضیح دهد به چه ترتیب می‌توانیم از هزینه جاری و عمرانی خود صرفه جویی کنیم تا تراز بودجه تامین شود و بدون کسری بودجه را به پایان برسانیم.

نوبخت افزود: وزرا باید با توجه به اعداد واقعی، حوزه دستگاه اجرایی‌شان اداره کنند. من گزارش سازمان را ارایه دادم و وزرا هم نظراتی داشتند که شنیدیم. اما از آنجا که بحث مهمی است و به نوعی مدیریت مالی وزرای تا پایان سال است قرار شد جلسه آینده نیز همین موضوع را بررسی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز