خبرگزاری کار ایران

محمودی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

کاهش میزان پیک مصرف برق در ۲ هفته گذشته/ ظرفیت‌های برق‌ با میزان نیازهای مصرفی متناسب است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۴۸۲

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به نحوه برق‌رسانی به صنایع کوچک گفت: ر بخش‌هایی که فاقد امکانات باشد، با قراردادهای دوجانبه بین آن صنایع کوچک و تولیدکننده برق، وزارت نیرو تسهیلات لازم را انجام می‌دهد و ازطریق خطوط انتقال برق را از تولیدکننده به مصرف‌کننده منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت نیرو در مسیر برق‌رسانی به صنایع کوچک اعلام کرد: طبیعتاً برای صنایع کوچک در بخش‌هایی که امکانات برق وجود دارد، برق‌رسانی می‌کنیم و در بخش‌هایی که فاقد امکانات باشد، با قراردادهای دوجانبه بین آن صنایع کوچک و تولیدکننده برق، وزارت نیرو تسهیلات لازم را انجام می‌دهد و از طریق خطوط، انتقال برق را از تولیدکننده به مصرف‌کننده منتقل می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط دوجانبه میان تولیدکننده و مصرف‌کننده از این طریق، گفت: این امر همچنین در بحث صنایع بزرگ نیز وجود دارد و مواردی را حتی در سال جاری داشتیم. با این همه اگر مواردی باشد که صنایع کوچک حضور دارند اما فاقد برق باشند، درصورتی که ظرفیت‌های لازم مهیا باشد، طبیعتاً برق‌رسانی انجام می‌شود و در غیر این صورت نیز طریق دوم یعنی انعقاد قراردادهای دوجانبه انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت نیرو همچنین به نحوه برق‌رسانی به صنایع بسیار کوچک و کارگاهی خاطرنشان کرد: برخی صنایع در حد صنایع کارگاهی هستند و بسیار کوچک‌اند که در مواردی که برق زیرنظر خطوط برق‌رسانی انجام نشده، خودشان با مولدهای بسیار کوچک کار خود را به انجام می‌رسانند.

محمودی در پاسخ به سوال دیگری در مورد گلایه سازمان شهرک‌های صنعتی درخصوص اثرگذاری کمبود برق بر تولیدات این شهرک‌های صنعتی گفت: این مسئله را باید از دو جنبه موردتوجه قرار داد. اول این‌که ممکن است مثلاً در فصل تابستان به‌دلیل شرایط خاص مصرف برق در کل کشور و این‌که بعضاً پیک مصرف برق به‌شدت بالا می‌رود، با هماهنگی خود صنایع میزان مصارف برق برای ساعاتی با اولویتی خاص مصرف شود و پس از آن دوباره برق تامین می‌شود اما اگر در مواردی اساساً برقی وجود نداشته باشد، به همان شکلی که تشریح کردم، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون ظرفیت‌های برق‌مان با میزان نیازهای مصرفی متناسب است. مگر در بخش‌هایی که به‌دلیل این‌که ترانسفورماتورهای موجود در مسیر از مصرف برق اشباع باشند، ممکن است تنگناهای مختصری وجود داشته باشد اما خوشبختانه در حال حاضر به میزان پیک مصرف از ۵۵ هزار ۴۰۰ مگابایت در حدود ۲ هفته قبل به حدود ۵۳ هزار مگابایت رسیده و عملاً سوپاپ اطمینان بالاتری برای انجام مانور بیشتر در شبکه‌های برق وجود دارد.

محمودی خاطرنشان کرد: با این همه همچنان شبکه برق مورد مراقبت است و همچنان از مردم درخواست داریم با رعایت مصرف در ساعات پیک مصرف و بنابر دستورالعمل‌ها یعنی رعایت مصرف از ساعت یک تا ۵ بعدازظهر به مشکل خاصی برنخورند تا طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده از این پیک مصرف عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز