خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی:

توپ‌ها را افغانی‌ها می‌سازند/ مدیران مدرسه ما را دور می زنند/ به خاطر گرانی، بچه‌ها کمتر ورزش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۷۴

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: با وجود تعطیلات تابستان مردم کمتر فرزندان خود را به فعالیت‌های ورزشی می‌فرستند که مهمترین دلیل آن گران بودن اقلام ورزشی است.

مرتضی حق پرست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت این اتحادیه گفت: این صنف نیز مانند دیگر اصناف در رکود به سر می‌برد و به جای اینکه بگوییم هر سال دریغ از پارسال دیگر می‌گوییم هر روز دریغ از دیروز.

وی ادامه داد: در حال حاضر رکود بر بازار داخل حاکم است و به عبارتی می توان گفت فعالیت های ورزشی حرفه ای کمتر شده و با وجود تعطیلات تابستان مردم کمتر فرزندان خود را به فعالیت های ورزشی می فرستند که مهمترین دلیل آن گران بودن اقلام ورزشی است، علاوه بر آن مشکل تامین اقلام نیز به صنف ما فشار می آورد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی ادامه داد: هیچ کاسبی تمایل به انجام کار غیر قانونی ندارد خصوصا آنهایی که کالای برند وارد می‌کنند حتی الامکان سعی می کنند تا ریسک کار خود را پایین بیاورند اما وقتی برای ترخیص یک کالا بایستی حداقل دو ماه در صف ماند، فعالان این حوزه به سمت راه‌های دیگر می‌روند.

حق پرست تصریح کرد: واردات جنس از طریق کوله‌بری و یا مسافر از دیگر راه‌های قانونی است که فروشندگان لوازم ورزشی نسبت به واردات اقدام می کنند. در این صنف به دلیل عدم تولید داخل مناسب و با کیفیت، چاره‌ای جز واردات نداریم به طور مثال ما تنها دو تولید کننده توپ ورزشی داریم که کیفیت آنها با مدل‌های خارجی تفاوت بسیار دارد توپ های دوختی نیز توسط افغانی‌ها تولید می شود که آنها نیز کیفیت لازم را ندارد.

وی در خصوص وضعیت پوشاک ورزشی گفت: با محدود کردن واردات پوشاک ورزشی بیشتر فعالان به سمت دوخت داخل رفتند اما به دلیل کمبود پارچه و طولانی بودن روند واردات آن باز هم به مشکل خوردیم کارخانه‌های ریسندگی ما همچون بهشر و کاشان به دلیل داشتن دستگاه های قدیمی در آستانه تعطیلی قرار دارند.

حق پرست در خصوص تاثیر بازگشایی مدارس بر روی فروش پوشاک گفت: در سال‌های اخیر برخی از مدیران مدارس به سبب منفعت مالی خودشان پارچه را تهیه می کنند و آن را به دوزنده سفارش می‌دهند و سپس دانش آموزان را مجبور می‌کنند که حتما از فلان کارگاه خریداری کنند که این عملا دخالت در کار صنف ما است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در خصوص شکایات واصله به این اتحادیه گفت: ما سه کمیسیون شکایات،فنی و حل اختلاف داریم که ابتدا شکایت مطرح شده در کمیسیون فنی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در حل اختلاف مطرح می شود،به دلیل کم بودن شکایات معمولا در اتحادیه موضوع را حل و فصل می کنیم و نمی گذاریم کار به تعزیرات بکشد.

وی تصریح کرد: بیشتر شکایات به دلیل نا آگاهی است به طور مثال مشتری کفش پیاده‌روی خریده اما با آن کوه نوردی می‌کند در صورتی که آلیاژ این کفش‌ها فرق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز