خبرگزاری کار ایران

نماینده شازند در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

شریعتمداری با جریان‌های مختلف سیاسی ارتباط مناسبی دارد/ ترجیح او منافع ملی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۳۹۲

نماینده شازند گفت: از جمله خصوصیات اخلاقی و عملکردی شریعتمداری این است که با جریانات سیاسی ارتباط مناسبی دارد که شرایط خوبی را برای فعالیت در حوزه وزارت صنعت فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمیع شده از چهار وزارتخانه است که برخواسته از سیاست‌های اصل ۴۴ برنامه توسعه و اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: در حال حاضر ۲۲.۵ درصد سهم تولید ناخالص ملی مربوط به وزارت صنعت است و ۷ میلیون نفر در این حوزه اشتغال دارند که حاکی از اهمیت حوزه اشتغال است.

ابراهیمی تصریح کرد: شریعتمداری اهل کار، تجربه و با درایت بوده و رهروی ولایت و فردی محبوب است و خدمات او بر کسی پوشیده نیست.

او با اشاره به فعالیت‌های شریعتمداری طی دوران گذشته تصریح کرد: او در دولت کارگزاران قائم مقام وزیر بازرگانی، عضو هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام، نماینده ایران در WTO، ۸ سال وزیر بازرگانی در دولت اصلاحات و معاونت اجرایی رئیس جمهور را در کارنامه خود دارد و از جمله خصوصیات اخلاقی و عملکردی او این است که با جریانات سیاسی ارتباط مناسبی دارد که شرایط خوبی را  برای فعالیت در حوزه وزارت صنعت فراهم می‌کند. ضمن اینکه در حوزه بازرگانی و اقتصادی باتجربه است و با به کارگیری افراد شایسته در حوزه صنعت در جهت اهداف تعیین شده و اقتصاد مقاومتی موفق خواهد بود.

نماینده شازند با اشاره به اینکه شریعتمداری در زمینه دخالت تشکل‌ها و صنوف بازار در فعالیت‌های اقتصادی پیش‌قدم بوده است، تاکید کرد: او مورد تایید اصناف و اتحادیه‌ها است که این خود زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در حوزه تولید ملی می‌شود و همچنین در زمینه رقابت‌پذیری و کیفی‌سازی رعایت استاندارد ملی در بخش اساسی داشته است.

ابراهیمی یادآور شد: شریعتمداری روحیه کار با افراد خبره را دارد و اهالی فن در حوزه صنعت نسبت به وزارت او ابراز تمایل کرده‌اند، به طوری که زمانی که در سمت معاونت اجرایی حضور داشت با توجه به برقراری ارتباط با ایرانیان خارج از کشور زمینه حضور و سرمایه‌گذاری در ایران را فراهم کرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: او به اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین کاهش سهم دولت، بهبود فضای کسب و کار، جلوگیری از خام‌فروشی، رعایت مباحث زیست‌محیطی، جلوگیری از فساد و پیگیری الحاق به سازمان تجارت جهانی و نیز صادرات غیر نفتی و توسعه اشتغال پایدار توجه دارد.

او تاکید کرد: ۷۰ درصد برنامه‌های شریعتمداری با وظایف قانونی و بالادستی منطق بوده و ۳۰ درصد آن نیز همسو است.

نماینده شازند خطاب به شریعتمداری اظهار داشت:‌ شما در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم با مشکلات زیادی که براساس سیاست‌های اشتباه گذشته بوده، مواجه خواهید بود که باید در جهت رفع آنها گام بردارید. باید شاخص‌های بین‌المللی در حوزه اقتصاد کشور ارتقاء یابد که از جمله آنها اینکه شاخص کسب و کار ایران در سطح جهان ۱۲۰، رقابت‌پذیری ۷۶ بوده که ارقام مناسبی نیستند. همچنین سهم ۳ درصدی ایران در تجارت جهانی زیبنده نیست که باید اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

ابراهیمی بیان کرد: واردات بی‌رویه و قاچاق عرصه را تنگ کرده است که باید با نگرش اقتصاد صادرات‌محور این رویه را تغییر دهیم. همچنین تاکنون خصوصی‌سازی‌ها واقعی نبوده و بعضاً به شبه‌دولتی‌ها و یا تامین اجتماعی واگذار شده و اگر به اشخاص هم واگذاری‌ صورت گرفته باشد با رانت بوده است.

او با اشاره به استقرار نامناسب برخی صنایع  از جمله فولاد مبارکه ذوب‌آهن اصفهان، پالایشگاه و پتروشیمی شازند، تصریح کرد: بسیاری از صنایع و پالایشگاه‌ها متناسب با ظرفیت‌های تامین آب و یا همسو با سیاست‌های زیست محیطی نبوده‌اند که باید این رویه تغییر کند. همچنین باید به خودروسازی ورود جدی داشته باشیم. اگر تولید خودرو فقط جهت تامین نیاز بازار داخلی باشد هیچ‌گاه کیفیت‌ها مناسب نخواهد شد. بلکه باید تولید جهت ورود به بازار جهانی باشد تا مردم مجبور به تحمل این وضعیت خودروها نباشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به نفت توجه به صادرات‌محور شدن است خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای شریعتمداری در این زمینه و همچنین تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های اساسی بردارند.

او تصریح کرد: بنده با مرور کارنامه و درایتی که از آقای شریعتمداری سراغ دارم می‌دانم که ترجیح ایشان به منافع ملی خواهد بود بنابراین با وزارت ایشان موافق هستم و استدعا دارم با رای بالا  به او فرصت رشد و تحول در حوزه صنعت فراهم شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز