خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بیطرف باید با لابی‌گری‌های انتقال آب مقابله کند / کار به حاشیه‌سازان سپرده نشود

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۰۹

ساعدی با اشاره به لابی هایی که در بخش انتقال آب صورت می گیرد، بیان کرد: این معامله ها باعث می شود اهداف اصلی در حاشیه قرار گیرد و در اجرا و تصمیم گیری دچار مشکل شویم.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به سابقه 8 سال وزارت بیطرف در زمان خاتمی اظهار داشت: او فردی آشنا با ظرفیت ها و قابلیت های وزارت نیرو و مدیریت آب کشور است که می تواند بحران های این وزارت خانه را رفع کند.

وی افزود: یکی از چالش های اساسی و تهدیدات کشور منابع آبی است و بیطرف گزینه مناسبی برای حل این معضل و مدیریت منابع آبی است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: اکنون مهمترین موضوع این است که به همه مناطق و حوضه های آبی کشور بر حسب نیازمندی ها آب تخصیص داده شود، امروز آنچه مهم است اینکه دریای خزر به دلیل بحث انتقال آب به استان های مرکزی در معرض تهدید است و اگر طبیعت خزر بهم بخورد دچار همان حوادث کاهش آب که منشا ریزگرده ها شده در خوزستان خواهیم شد.

 وی گفت: اکنون خشکیده شدن دریاچه ارومیه یک تهدید زیست محیطی است و کمبود آب در هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بخصوص در استان های فلات مرکزی یک چالش بزرگ است که انتظار می رود بیطرف هم بحث کمبود آب در خوزستان و ایلام و هم کمبود آب در استان های مرکزی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را حل کند، باید به گونه ای عمل شود که طبیعت شمال بهم نخورد چرا که در این صورت با چالش های زیست محیطی عدیده ای مواجه می شویم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر بیطرف مدیریت کرده و کار را دست افراد حاشیه ساز ندهد و مستقل و مقتدر عمل کند و همچنین بر نقشه آب مدیریت و نظارت مستقیم داشته باشد موفق می شود ولی اگر ترکیب معاونت ها و فعالیت ها بر حسب سلایق افراد مدیریت شود چالش ها دوچندان می شود.

وی با اشاره به لابی هایی که در بخش انتقال آب صورت می گیرد، بیان کرد: این معامله ها باعث می شود اهداف اصلی در حاشیه قرار گیرد و در اجرا و تصمیم گیری دچار مشکل شویم.

ساعدی با یادآوری اینکه یکی از تهدیدات جدی امروز در کشور بحران آب است، خاطرنشان کرد: بیطرف باید برحسب وسعت و پیچیدگی مسئولیت در حوزه آب و برق استقلال  داشته باشد و ازتیم عملگرای منزه از سلایق شخصی استفاده کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز