خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران در گفت و گو با ایلنا:

بیطرف نمایندگان زاگرس نشین منتقد را قانع کرد/ او مدیری پاکدست و فرهیخته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۰۹۶

سلحشوری گفت: یک بار برای همیشه مشخص کنیم که آیا مدیریت منابع آب برایمان مهمتر است یا کاشت هندوانه. هندوانه را می توان وارد کرد اما آیا امکان واردات آب هم وجود دارد؟

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تاکید بر اینکه به طور قطع بیطرف از مجلس رای اعتماد را کسب خواهد کرد، به انتقادات برخی نمایندگان زاگرس نشین به او اشاره و اظهار داشت: مدعی هستند که انتقال آب از منطقه زاگرس به مرکز کشور در زمان وزارت ایشان صورت گرفته  و باعث تغییر اقلیم در این منطقه شده بنده در جلسه ای این موضوع را از آقای بیطرف جویا شدم و ایشان پاسخ دادند که ساخت سد گتوند سال 75 شروع شده که قبل از وزارت بنده بوده و در زمان من این پروژه متوقف شد و پس از دولت آقای خاتمی دوباره آغاز به کار کرده است. متاسفانه احداث این سد اثرات زیست محیطی مخربی برای خوزستان داشته است و این منطقه را به شوره زار تبدیل کرده است، منتقدان بیطرف در همان جلسه دفاعیات او را پذیرفتند و قانع شدند.

وی افزود: تنها نگرانی نمایندگان زاگرس نشین احتمال تصمیمات بیطرف در خصوص پروژه های انتقال آب است اما بنده او را مدیری پاکدست و فرهیخته میدانم که به خوبی این قضایا را مدیریت خواهد کرد. من معتقدم مدیریت منابع آب و کنترل منابع آبی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع فقط به وزارت نیرو بر نمی گردد.

سلحشوری گفت: 90 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است که باید تعامل تنگاتنگی بین دو وزارتخانه نیرو و کشاورزی برای مدیریت منابع آب صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به هدررفت آب در بخش شبکه آبرسانی بیان کرد: معتقدم یکی از مشکلات ما در حوزه مدیریت منابع آبی شبکه آبرسانی است و 30 درصد آب در این حوزه هدر می رود و از سوی دیگر باید به نقش حوزه کشاورزی در مصرف آب توجه ویژه ای داشته باشیم و یک بار برای همیشه مشخص کنیم که آیا مدیریت منابع آب برایمان مهمتر است یا کاشت هندوانه. هندوانه را می توان وارد کرد اما آیا امکان واردات آب هم وجود دارد؟

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: باید سیاست های کلان کشور در مدیریت منابع آبی تجدیدنظر شود و برای رفع این بحران تنها وزارت نیرو مسئول نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز