خبرگزاری کار ایران

بانک فدرال رزرو «نیویورک»؛

بدهی خانوارهای آمریکایی به ۱۳ تریلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۶۳

میزان بدهی خانوارهای آمریکایی در سه ماه دوم سال جاری میلادی، با رسیدن به مرز ۱۳ تریلیون دلار به بیشترین رقم در ۹ سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه وام مسکن همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از «وال استریت ژورنال»، بانک فدرال رزرو «نیویورک» در تازه ترین گزارش خود در ارتباط با میزان بدهی خانوارهای آمریکایی اعلام کرد: میزان بدهی آمریکایی ها در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی، به ۱۲ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که این رقم در مقایسه با شروع بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی، حاکی از رشد ۱.۲ درصدی بدهی خانوارهای آمریکایی دارد.  

البته پیش از این هم، در سه ماه دوم سال ۲۰۱۳ میلادی بدهی خانوارهای آمریکایی به یک رکورد جدید رسید که رقم فعلی در مقایسه با آن، بیش از ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.  

بر اساس گزارش بانک فدرال رزرو «نیویورک»، وام مسکن بیشترین سهم بدهی خانوارها را به خود اختصاص می دهد و در سه ماه دوم سال جاری میلادی، این بخش از بدهی در مقایسه با سه ماه نخست سال، با ۶۴ میلیارد دلار افزایش به ۸ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار جهش پیدا کرد.  

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی هم علاقه آمریکایی ها به خرید خودرو موجب شد تا میزان بدهی وام خودرو آنها با ۲۳ میلیارد دلار روند صعودی به یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. این در حالی است که از مجموع بدهی کارت های اعتباری خانوارهای آمریکایی که رقم ۷۸۴ میلیارد دلار ثبت شده، فقط ۲۰ میلیارد دلار از آن باز پرداخت شده است.

همچنین وام دانشجویی در میان خانوارهای آمریکایی، یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز