خبرگزاری کار ایران

حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی:

تیم مدیریتی حجتی از افراد بازنشسته است/مطالبات گندم‌کاران هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۹۴

نماینده مردم تفرش با بیان اینکه محدودیت‌های ناشی از خشکسالی موجب ناپایداری در بخش کشاورزی شده است، گفت:‌ تیم مدیریت آقای حجتی برای نمایندگان مجلس علامت سوال است چرا که بخشی از مدیران شما از افراد بازنشسته هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسینی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در مخالفت با محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم گفت: با توجه به گستردگی حوزه کشاورزی، این وزارتخانه بستری برای خلق ثروت و تولید ۹۰ درصدی مواد غذایی و سهم ۱۹ درصدی در اشتغال مولد را دارد. از سوی دیگر امنیت غذایی با تکیه بر تولید و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید در کشور باشد.

نماینده مردم تفرش افزود: وزارت کشاورزی نیاز به یک مدیر مدبر و با تجربه دارد چرا که در حال حاضر محدودیت‌هایی که ناشی از خشکسالی‌ها، مدیریت مزارع آبی، خشک شدن قنوات و تالاب‌ها و محدودیت‌هایی که برای آب شرب وجود دارد فعالیت‌های کشاورزی را دچار تنگنا قرار داده است و باعث شده بخش کشاورزی با ناپایداری مواجه شده است.

حسینی همچنین با اشاره به سوابق و عملکرد حجتی اظهار داشت: زحمات شما در طول ۱۴ سال گذشته قابل تقدیر است اما سال گذشته شما در شرایطی جشن خودکفایی گندم را برگزار کردید که بدهی‌های قابل توجهی برای گندم‌کاران وجود داشت و وعده پرداخت مطالبات محقق نشد.  عدم مدیریت شما موجب شد تا بخش زیادی از بدهی‌های کشاورزان پرداخت نشود.

او گفت: در حالی که وعده داده بودید ۱۰ روز دیگر بخشی از بدهی‌ها پرداخت می‌کنید اما یکی از همان فاکتور بدهی‌ها در دست من است و۳۰ روز از آن تاریخ گذشته است و نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام نکرده‌اید.

این نماینده مجلس با اشاره به مهاجرت از روستاها گفت: در حال حاضر جمعیت روستایی به ۲۵ درصد رسیده است و سن ساکنان روستاها بیش از ۴۰ سال است و سفره آنها کوچکتر شده است هرچند که خدمات آب، برق، گاز و... به روستاها رسیده اما باز هم شاهد مهاجرت از این مناطق هستیم.

حسینی درباره عدم کنترل زمین‌خواری در روستاها اظهار داشت: زمین خواری در اوشان، فشم و لواسانات ادامه دارد و اگر بازدیدی از دادگاه‌های این روستاها داشته باشیم می‌بینید که کشاورزان به جای آنکه در مزارع مشغول به کار باشند در دادگاه‌ها منتظر رای دادگاه هستند.

نماینده مردم تفرش با بیان اینکه حتماً عملکرد جنابعالی موجب خشنودی مقام معظم رهبری است گفت: اما نقدهایی به عملکرد شما وجود دارد. تیم مدیریت شما برای نمایندگان مجلس علامت سوال است و لازم است که اصلاح شود چرا که بخشی از مدیران شما از افراد بازنشسته هستند.

او همچنین درباره سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در راس این سازمان فردی بی‌انگیزه حضور دارد و برای پرونده‌های خرید کلزا و ذرت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ضرر و زیان به بار آمده و قابل وصول نیست. همچنین به دلیل خرید تضمینی پیاز و سیب‌زمینی ۴۰ هزار تن این محصولات کشاورزان امحا شد.

نماینده مردم تفرش افزود: آقای حجتی یارانه خرید کشمش به کجا رسیده است. شما وعده تضمین بازار میوه را داده بودید که این وعده را شما تنها با خرید میوه از بازار خارج در حال اجرا دارید و مازاد میوه کشاورزان داخلی چرا به صادرات نمی‌رسد. چرا کامیون‌های حمل هندوانه ایرانی باید از مرز عراق برگشت بخورد در حالی که آب زیادی برای تولید این هندوانه‌ها مصرف شده است.  

حسینی ادامه داد: علی‌رغم افزایش سرمایه در صندوق کشاورزی اما خسارت‌های کشاورزان بابت خشکسالی‌ها و سرمازدگی مزرعه‌ها تاکنون پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس افزود: از محل صندوق توسعه ملی ۸۰۰ میلیارد یورو بابت خرید جو و سویا اخذ گردید ولی جای دیگری مصرف شد امروز به دلیل واردات مرغ و گوشت دامداران و مرغداران در آستانه ورشکستی قرار گرفتند و از هرگونه تسهیلات بانکی بی‌بهره‌اند.

وی گفت: ۸۸ میلیون یورو بابت واردات کود از صندوق توسعه ملی اخذ گردید اما تاکنون چیزی وارد کشور نشده است. من معتقدم برنامه‌های ارسالی شما برای وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم نمی‌تواند اهداف این وزارتخانه را محقق کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز