خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن علوم و مهندسی منابع آب در گفت‌وگو با ایلنا:

همراهی کارشناسان و متخصصان بخش آب با بیطرف/ لزوم توجه بیشتر به دیپلماسی آب

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۵۰۴

عضو هیئت مدیره انجمن علوم و مهندسی منابع آب با تاکید بر اینکه کشور بسیاری از کارشناسان و متخصصان بخش آب با بیطرف همراه هستند، گفت:‌ باید یک حرکت و همکاری ملی برای رفع مشکلات بخش آب کشور صورت بگیرد.

جعفر غفاری شیروان  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا تجربه هشت ساله حضور بیطرف در وزارت نیرو را سرمایه گران بهای برای وی دانست و افزود:‌ با توجه به برنامه های توسعه محور و خدماتی وزارت نیرو در عرصه صنعت آب و برق، بیطرف توانسته است عملکرد بسیار موفقی در قالب برنامه سوم توسعه از خود به یادگار بگذارد.

وی با اشاره به عملکرد موفق وزیر نیروی پیشنهادی دولت در عرصه خدمات تامین و انتقال آب و برق در کشور، ادامه داد: با توجه به تجربه فعلی وزارت نیرو در عرصه شفاف سازی مسائل آبی، می توان امیدوار بود که در دوره جدید فعالیت وزارت نیرو نیز بیطرف عملکرد موفقی نسبت به حل چالش های جدید بخش آب داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم و مهندسی منابع آب با تاکید بر اینکه امروزه چالش های اجتماعی و اقتصادی مهمی در بخش آب کشور مطرح است، تصریح کرد:‌ ‌در کنار اینکه باید توجه ویژه ای به حوزه حفاظت و پایداری منابع آبی داشته باشیم ولی نباید از ارائه خدمات مناسب به متقاضیان هم غافل شویم.

غفاری شیروان با اشاره به اینکه حکمرانی آب نمی تواند دولتی باشد، بیان کرد:‌ باید تمامی بخش ها و نهادهای اجتماعی مرتبط با این حوزه در این راستا با دولت هماهنگ باشند و به فعالیت بپردازند. هم اکنون 609 دشت در کشور وجود دارد که آب های زیرزمینی در آن ها تعریف شده و متاسفانه در شرایط بحرانی به سر می برند.

وی با بیان اینکه حوزه حفاظت و بهره برداری از منابع آبی دارای چالش های متعددی است، اضافه کرد: باید با کمک مردم در جهت تعادل بحشی به سفره ها برنامه اجرایی واقعی داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم و مهندسی منابع آب در تکمیل این بخش از سخنان خود، گفت:‌ ما امروزه برای حل چالش های آبی در کشور نیازمند یاری تمامی بخش ها هستیم. چه بخش خصوصی که در کنار وزارت نیرو قرار گرفته و چه مردم، متخصصان، کارشناسان و دانشگاهیان تا بتوانیم در جهت حفاظت از منابع آبی به سامان دهی مناسبی برسیم.

غفاری شیروان با اشاره به اینکه بهره برداری در کنار حفاظت از منابع آبی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: کشور امروزه از نظر منابع آبی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد؛ باید یک حرکت و همکاری ملی برای رفع مشکلات بخش آب کشور صورت بگیرد تا بتوانیم در پس آن شاهد تبدیل همکاری های ملی به همکارهای محلی باشیم.

وی در پایان بر لزوم توجه هر چه بیشتر به دیپلماسی آب تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به محبوبیت بیطرف در مجموعه وزارت نیرو در آینده شاهد همراهی هر چه بیشتر کارشناسان، متخصصان و مدیران این وزارتخانه با سکان دار صنعت و برق دولت دوازدهم خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز