خبرگزاری کار ایران

زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

جهرمی درباره ۴۱ درصد وظایف وزارت ارتباطات هیچ برنامه‌ای ارایه نکرده است/ او به جای پاسخ به سوال نمایندگان تنها از اصلاحات فنی استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۹۵

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره ۴۱ درصد وظایف وزارت ارتباطات هیچ برنامه‌ای ارایه نکرده است، اظهار کرد: آقای به جای پاسخ به سوال نمایندگان تنها از اصلاحات فنی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حمیده زرآبادی در مخالفت با آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، ضمن تشکر از نگاه جوان گرایانه روحانی متذکر شد: اگر جوان‌گرایی با تخصص و تعهد همراه نباشد فرصت‌سوزی است نه فرصت‌سازی.

او افزود: در میزان انطباق وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی که گزارش داده شد، آقای جهرمی درباره ۴۱ درصد وظایف وزارت ارتباطات هیچ برنامه‌ای ارایه نکرده که نشان از عدم اشراف او است. در حوزه ارتباطات یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی کشورها استفاده از شبکه اینترنت است که استفاده ۹۷ درصدی نشانه پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود.

زرآبادی در خصوص شبکه زیر ساخت گفت: شبکه زیرساخت یکی از نشانه‌های وجود زیرساخت مناسب در نظام جمهوری اسلامی است. در این شبکه نقاط ترافیکی وجود دارد که با پیشنهاد آقای جهرمی متاسفانه برخی نقاط کاهش پیدا کرده است. این نقاط در زیر ساخت نقش توزیع ترافیک را دارند. طبق قوانین ۳۰ درصد ترافیک به بخش زیر ساخت و ۷۰ درصد به بخش خصوصی ارتباط پیدا کرده که این امر نقش حاکمیتی را کم می کند.

او ادامه داد: آقای جهرمی در این خصوص به جای پاسخ به سوال ما تنها از اصلاحات فنی استفاده می‌کنند که در آنها تخصص دارند و ما امیدواریم که ایشان صداقت کامل را در پاسخگویی داشته باشند چراکه صحبت‌های اشان توسط متخصصان امر تجزیه و تحلیل می‌شود.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه کاهش قابلیت شبکه، یک سوم است اظهار کرد: واگذاری پروتکل‌ها به کندی انجام می‌شود و به همین دلیل از دست رفتن سرویس را خواهیم داشت. بر روی سایت‌های مختلف هیچ حاکمیتی وجود ندارد .

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: جناب جهرمی مجلس مخالف خصوصی سازی نیست ولی باید نقش دولت به عنوان ناظر در نظر گرفته شود. مساله مهمی دیگری که آقای جهرمی قبلا به مجلس ارایه دادند اعطای ترانزیت است که شرکت مذکور به بهانه جذب سرمایه گذاری مجوز گرفته اما از ظرفیت زیر ساخت موجود و با ماموریت واسطه گری تنها به نفع شرکای خارجی خود استفاده کرده است. ما از آقای جهرمی برای ترانزیت توضیح می‌خواهیم. پیش از این نیز در ترانزیت دو تجربه ناموفق در بخش جاده ابریشم و ترانزیت ایپک از آلمان تا هند را داشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز