خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

پیشنهاد کاهش عوارض گمرکی اتوبوس به دولت/ ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی از مالیات ارزش افزوده معاف شوند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۸۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال تهیه پیشنهاد کاهش عوارض گمرکی اتوبوس به دولت هستیم، گفت: معتقدم ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی باید از مالیات بر ارزش افزوده حذف شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، داوود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش هم‌پیمانی خط سیر همنام شرکت‌های تعاونی مسافربری جاده‌ای با بیان اینکه اشاره به موضوع قیمت در بحث تعیین کیفیت اظهار داشت: علت اصلی کیفیت پایین خدمات در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نظام نامناسب قیمت‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه از گذشته به جای اصلاح سیاست‌های نرخ‌گذاری به دنبال اتهام‌ زدن به شرکت‌های حمل‌ونقل مبنی بر خدمات‌دهی نامناسب بوده‌ایم، ادامه داد: امروز 2 هزار شرکت مسافربری با اسامی مختلف در کشور شکل گرفته است و این مشکل‌آفرین است. طرح همنامی یا برند سازی در سازمان راهداری کلید خورد تا شرکت‌ها به نام شرکت مادر تغییر نام دهند و در فاز اول شرکت‌هایی که به تهران سفر دارند تقریباً همنام شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بدنه‌سازی و شبکه سیر همنام هدف ارتقای ایمنی و افزایش و ارزیابی کیفیت خدمات است و تقویت رقابت ناسالم در دستور کار نیست.‌ اگر شرکتی فعال نباشد ما کنار آن شرکت یک شعبه فعال راه‌اندازی می‌کنیم و از ورشکستگی آن شرکت غیرفعال هم ناراحت نمی‌شویم. ورشکستگی نشانه وجود اقتصاد سالم است و اگر خدمات ارتقا نیابد ورشکستگی طبیعی است، بنابراین قطعاً شرکت‌های غیرفعال و کم‌خدمات در طرح همنام ورشکسته و حذف می‌شوند.

کشاورزیان ادامه داد: معتقدم اتوبوس و مینی‌بوس باید از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند. یک دستگاه اتوبوس 850 میلیون تومان قیمت دارد،تسهیلاتی که ما می‌توانیم ارائه دهیم حداکثر 350 میلیون تومان است و 50 میلیون تومان هم بابت اسقاط بنابراین یک متقاضی باید 450 میلیون تومان آورده داشته باشد در حالی که در هیچ جای دنیا سهم آورده متقاضی این درصدها نیست، بنابراین روز به روز حمل‌ونقل عمومی ما ضعیف‌تر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد مشوق ها در این بخش از حمل و نقل عمومی گفت: استقبال از حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مشوق‌هایی را می‌طلبد، ما به دنبال آن هستیم که از دولت بخواهیم سود عوارض گمرکی اتوبوس‌ها را حذف کند تا قیمت اتوبوس برای متقاضیان کاهش یابد. همچنین در حال تهیه گزارشی هستیم که به دولت ثابت کنیم استفاده از اتوبوس یعنی کاهش مصرف سوخت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به لزوم گزینش و آموزش رانندگان و ارائه تسهیلات معیشتی به آنها از سوی شرکت‌های مادر اشاره کرد و گفت: حتی ضروری است شرکت‌های مادر لاستیک اتوبوس را هم تأمین کنند زیرا لاستیک تاریخ مصرف مشخص دارد و باید تحت نظارت شرکت تأمین شود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بلیت اتوبوس‌ها نیز باید شناور باشد، ضمن آنکه سرویس‌های مازاد باید حذف شود تا ضریب اشغال افزایش یابد، ادامه داد: در شبکه سیر همنام ساماندهی شرکت‌ها در قالب شرکت‌های مادر مدنظر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز