خبرگزاری کار ایران

مسعود کرباسیان:

شرایط اقتصادی کشور سخت است/ به هتل 5 ستاره دعوت نشده‌ایم/ در کنار سیف هستم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۵۷

وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی زحمت زیادی را بر دوش بانک مرکزی قرار داده است. پس باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرند و به مجلس ارائه شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز وزرای پیشنهادی اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به اتاق بازرگانی تهران آمدند و در نشست هیات نمایندگان به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

مسعود کرباسیان در این نشست گفت: اصل اول سرمایه‌گذاری یکسان‌سازی نرخ ارز است. اقتصاد یک امر پیش‌بینی پذیر نیست چرا که اقتصاد رفتاری در کشور ما عامل مهمی است و یکی از عوامل دخیل در آن قیمت نفت است.

وی ادامه داد: برجام تحول مناسبی در جامعه اجرا کرد. بنابراین جامعه متاثر از تغییرات است. ذینفعان اقتصاد ایران را فعالان این بخش تشکیل می‌دهند. بنابراین بار مهمی از تامین رشد اقتصادی بر دوش این افراد است. پس باید به سمتی حرکت کنیم که بهره‌وری افزایش پیدا کند و شرایطی فراهم شود که تولید افزایش یابد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با اشاره به برنامه‌ و سند چشم‌انداز گفت: آنچه که در سند وفاق ملی تنظیم شده در برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد قرار دارد. باید شورای مشورتی بخش خصوصی با وزارت اقتصاد راه اندازی شود چرا که دولت در استفاده از برخی نظرات محدودیت دارد پس باید دانش فکری را در حل مسائل به کار بست.

وی با اشاره به همکاری وزارت اقتصاد با بانک مرکزی گفت: ما در کنار سیف هستیم چرا که سازمان ناظر بر سیستم بانکی کشور بانک مرکزی است. اصلاح لایحه بانکی مورد مطالبه مجلس بوده که ما پیگر این موضوع هستیم. البته باید از فعالان اقتصادی نیز نظرخواهی کرد.

کرباسیان ادامه داد: لایحه اصلاح نظام بانکی زحمت زیادی را بر دوش بانک مرکزی قرار داده است. پس باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرند و به مجلس ارائه شوند.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است. ما به هتل 5 ستاره دعوت نشده‌ایم. باید با همکاری بخش خصوصی از این مشکلات عبور کنیم و امیدوارم بخش خصوصی تیم اقتصادی دولت را در کنار خود ببیند.

وی با اشاره به اهمیت تولید و صادرات گفت: در روابط اقتصادی با کشورها حتی اگر کانال سبز ایجاد شود ما نمی‌توانیم تولیدات خود را صادر کنیم. تجربه روسیه نشان داد که ما در این امر اشکال داریم.

وی در خصوص مناطق آزاد گفت: دولت و مجلس در این مورد به نتیجه خواهند رسید. ضمن آنکه امور مناطق آزاد نیز به وزارت اقتصاد سپرده شده است و ما انتظار داریم بخش خصوصی در کنار ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز