خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

کارنامه قابل دفاع بیطرف برای احراز پست وزارت نیرو/ جذب سرمایه گذاری خارجی در راس اولویت‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۱۹

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن برشمردن مهمترین اولویت های وزارت نیرو عملکرد بیطرف را در بخش آب و برق در زمان عهده داری وظایف در این بخش ها قابل دفاع توصیف کرد و افزود: ایشان گزینه ای مناسب برای احراز پست وزیر نیرو است.

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به عملکرد مثبت بیطرف در حوزه وزارت نیرو اظهار داشت: ایشان به عنوان مدیر ارشد در وزارت نیرو حضور داشته و در این حوزه تجربه کافی و اشراف کامل  دارد.

وی با اشاره به مقبولیت بیطرف در سطح زیرمجموعه های وزارت نیرو تصریح کرد: ایشان با توجه سوابق کاری در وزارت نیرو به خوبی با نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه آشنا است و براحتی می تواند با دیگر وزارتخانه ها و بخش خصوصی ارتباط برقرار کند و بسیاری از مشکلاتی را که از این بابت وجود دارد، حل کند.

قره خانی موضوع جذب سرمایه گذار را از جمله مهمترین مباحث تاثیر گذار در روند توسعه صنعت آب و برق برشمرد و افزود: با توجه به اینکه وزارت نیرو امکان سرمایه گذاری ندارد برای تولید برق نیاز به تعامل با بخش خصوصی برای جذب سرمایه داخلی و خارجی داریم که در این راستا باید رایزنی و چانه زنی های لازم از طریق وزارت اقتصاد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی،  صندوق توسعه ملی  و بانک ها  صورت گیرد تا تسهیلات لازم فراهم شود.

وی پرداخت مطالبات بخش خصوصی را از ملزومات توسعه صنعت نیروگاهی کشور عنوان کرد و گفت: اکنون نیروگاه ها رقم بالایی از وزارت نیرو طلبکارند و امکان توسعه و سرمایه گذاری مجدد ندارند زیرا به دلیل بدهی بالا در بلک لیست بانک ها قرار گرفته اند بنابراین باید نسبت به پرداخت مطالبات این بخش برای رونق در بخش نیروگاهی اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجساله باید 20 هزار برق حرارتی و 5 هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تولید کنیم و همچنین شبکه توزیع نیاز به ترمیم دارد که در این مسیر باید بتوانیم سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم.

وی همچنین بیان کرد: اکنون معضل اصلی کشور بحث آب است که منجر به تخلیه روستاها و افزایش مهاجرت به شهرها شده است بنا بر این باید راهکارهای مناسب برای حل این موضوع اندیشیده شود که از جمله آنها ساماندهی مدیریت در بخش آب، بهروه وری مناسب از آب، بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی و فرهنگسازی در مصرف بهینه و درست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز