خبرگزاری کار ایران

برای روزگذشته گزارش شد؛

کاهش 300 مگاواتی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۳۵

پیک مصرف برق روز گذشته به دلیل تعطیلی ادارات و برخی از صنایع با کاهش نزدیک به 3600 مگاواتی روبرو شد و عدد 48 هزار و 370 مگاوات را ثبت کرد، این میزان مصرف حدود 300 مگاوات کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، پیک مصرف برق روز گذشته (جمعه) به دلیل تعطیلی ادارات و برخی از صنایع با کاهش نزدیک به 3600 مگاواتی روبرو شد و عدد 48 هزار و 370 مگاوات را ثبت کرد. این میزان مصرف حدود 300 مگاوات کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

با این حال بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رود دمای هوا در روز جاری تا روز دوشنبه به طور متوسط حدود 2 تا 3 درجه در کشور بالاتر برود، به همین دلیل، هم‌زمان با آن شاهد افزایش پیک مصرف برق به بالاترین میزان خود در این روزها خواهیم بود.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش دمای هوا، وزارت نیرو و شرکت توانیر از روز چهارشنبه اعلام کردند در هفته جاری تمامی شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق در کشور در حال آماده باش خواهند بود.

همچنین وزارت نیرو از مردم درخواست کرده در هفته جاری نهایت همکاری را با صنعت برق جهت کاهش میزان مصرف خود در زمان اوج مصرف بین ساعت‌های 12 تا 16 بعد از ظهر و 21 تا 23 شب داشته باشند.

این همکاری‌ها می‌تواند به صورت قرار دادن کولرهای گازی روی 25 درجه و کولرهای آبی روی دور کُند و البته عدم استفاده از سایر وسایل پرمصرف از جمله لباسشویی یا ظرفشویی و... در این ساعت‌ها باشد.

بر اساس گزارش‌های وزارت نیرو صنعت برق در روز 14 تیرماه سال جاری با اوج مصرف در طول تاریخ خود روبرو شد و عدد 55 هزار و 400 مگاوات را ثبت کرد، عددی که نسبت به رکورد پیک مصرف سال گذشته حدود 2700 مگاوات افزایش داشت.

گفته می‌شود اگر میزان مصرف در این روز (14 تیرماه) تنها چند درصد بالاتر می‌رفت ممکن بود صنعت برق را با یک مشکل اساسی مواجه کند، به همین خاطر وزارت نیرو بارها به هموطنان توصیه کرده برای رفاه حال سایر هموطنان مناطق گرمسیرِ جنوب و جنوب شرق کشور در این روزها با این صنعت همکاری کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که حدود یک سوم از میزان کل مصرف برق کشور تنها در حوزه وسایل سرمایشی صورت می‌گیرد، یعنی در بخش غیر مولدی که تنها اتلاف سرمایه ملی را به‌دنبال دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز