خبرگزاری کار ایران

در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت مطرح شد؛

سامانه جامع تجارت از سامانه گمرک به روزتر است/ سامانه جامع تجارت باعث بهبود فضای کسب و کار شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۸۲

بازرگانان با قدردانی از خدمات ارائه شده در سامانه جامع تجارت این سامانه را راهی برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش زمان تجارت دانستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کارگاه آموزشی تجار برای استفاده از سامانه جامع تجارت به مدت سه روز در حاشیه نمایشگاه بین المللی الکامپ برگزار شد.

در این کارگاه‌ها تمام اموری که تجار باید در روند کار با سامانه جامع تجارت انجام دهند به صورت عملی به آنها آموزش داده شد.

سامانه جامع تجارت با بهره گیری از درگاه‌های مختلف در سازمان‌های مجوز دهنده امکانی ایجاد کرده که دیگر روابط کاغذی در امر تجارت از بین رفته و اگر این سامانه به صورت کامل اجرایی شود می‌تواند گام بزرگی در مسیر تسهیل تجارت کشور باشد.

پس از اتمام این کارگاه برای درک این موضوع که سامانه جامع تجارت تاکنون چه میزان توانسته  تسهیل‌گر تجارت باشد با چند تن از تجار به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

بازرگان فعال در زمینه تجهیزات پزشکی

تقوایی وارد کننده تجهیزات پزشکی ضمن بیان این که نحوه کار کردن در سامانه جامع تجارت ساده است، گفت: سامانه جامع تجارت در زمینه پشتیبانی نسبت به سایر سامانه‌ها مانند تیتک، ای پی ال گمرک و ثبتارش بهتر عمل می‌کند و در حقیقت به‌روز تر است.

این بازرگان در ادامه افزود: در سامانه جامع تجارت شرایطی ایجاد شده که تجار می‌توانند به صورت شبانه روزی با کارشناسان مربوطه به تعامل بپردازند و مشکلات خودشان با سامانه را با آنان در میان بگذارند.

وی در خصوص نقش سامانه جامع تجارت در تسهیل امور تجاری و بهبود فضای کسب و کار، گفت: بزرگترین مزیت سامانه جامع تجارت برای تجار این است که تمام امور فقط از یک سایت و سامانه امکان پذیر است به این معنی که ما تصویر تمام مدارک مورد نیاز، از مجوز بهداشت گرفته تا مجوز واردات را در این سامانه پیوست می‌کنیم و در واقع سعی شده از سرگردانی تجار در سازمان‌های مختلف کاسته شود.

این بازرگان تجهیزات پزشکی یکپارچه سازی فرآیند تجارت از طریق ایجاد سامانه جامع تجارت را قابل تقدیر دانست و گفت: تنها اشکالی که در حال حاضر در این سامانه به چشم می‌خورد در بخش ارتباط این سامانه با سایر سامانه‌ها و سازمان‌های دیگر است که گاهی شاهد قطع ارتباط هستیم که به زعم بنده دلیل اصلی آن سرعت پایین اینترنت در کشور است که این مسئله در حال بهبود است.

بازرگان فعال در زمینه پوشاک

امیر شاه‌آبادی وارد کننده پوشاک درباره سامانه جامع تجارت گفت: از زمانی که این سامانه شروع به کار کرده، عملکرد خوبی داشته و توانسته است بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

وی افزود: تا پیش از این، برای دریافت مجوز هرگونه کالایی باید زمان زیادی را صرف تعامل با کارشناسان سازمان‌های مختلف می‌شد و این امر بسیار فرسایشی و زمان‌بر بود، اما با وجود این سامانه بسیاری از این امور به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود.

این بازرگان پوشاک اظهار کرد: از زمانی که سامانه جامع تجارت راه‌اندازی شده، صدور مجوز ورود کالاها تسریع شده و این یک امتیاز برای این سامانه محسوب می‌شود که از این طریق توانسته فضای کسب و کار را بهبود بخشد.

وی ضمن اشاره به مشکلات سامانه جامع تجارت گفت: ارتباط این سامانه با سامانه‌ سایت گمرک قطع است و در حال حاضر این بزرگترین معضل سامانه جامع تجارت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز