خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید 950 هزارتن تخم مرغ در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۳۳۱

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد تولید تخم مرغ در سال جاری به حدود 950 هزارتن برسد.

به گزارش ایلنا، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست دوره ای معاونین بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی استانهای کشور در مشهد با اشاره به این که در سالجاری نزدیک به دو میلیون و 250 هزارتن گوشت مرغ تولید می شود، اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیربنایی تولیدی ما به گونه ای است که میتوان افزایش تولید بیشتری هم داشته باشیم.

رکنی با اشاره به این که ما باید به دنبال زنجیره تولید باشیم به اقدامات خوب استانها از جمله خراسان رضوی در این خصوص اشاره کرده و تصریح کرد: خراسان رضوی پتانسیل خوبی در جهت ایجاد زنجیره تولید در حوزه های دام و طیور دارد و ماباید در این مسیر حرکت نماییم.

وی همچنین به استقبال خوب و گسترده پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت:بیمه موجب افزایش امنیت سرمایه گذاری در این بخش شده است.

معاون وزیر جهاد کشادورزی همچنین پیش بینی کرد تولید تخم مرغ در سالجاری به حدود 950 هزارتن برسد.

رکنی همچنین با اشاره به صادرات سه ماهه تخم مرغ در سالجاری و سهم 50درصدی خراسان رضوی در این خصوص گفت استان خراسان رضوی پتانسیل و ظرفیت های بالایی در تولیدات کشاورزی دارد.

مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت:در سنوات گذشته تلاش بر این شده است که تولید کننده روی پای خود بایستد و انصافا هم اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود سال گذشته 40 هزار تن شیر خریدیم و 3 هزارتن صادرات شیر خشک از استان صورت گرفته است .

وی ادامه داد تشکیل دو واحد زنجیره تولید مرغ از دیگر اقدامات موفق ما دراین بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که ما در سال قبل با صادرات 40 قلم کالا بیش از 80ملیون دلار ارزآوری داشتیم گفت : امسال تمرکزمان بر بحث بهره وری آب،بازرگانی محصولات کشاورزی و نیز تولید دام سبک است زیرا ما یک استان تولید کننده و صادر کننده هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: حدود 78 درصد گوشت قرمز ما از دام سبک تامین می شود و نقش مهمی در تولید اقتصاد بخش و خانوار روستایی و اشتغال زنان روستایی دارد.

وی افزود:امسال تسهیلات خوبی از محل ارتقاء شاخص های توسعه فراهم شده است و بیش از 850میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار را برای بخش تدارک دیده ایم .

مزروعی در پایان سخنانش گفت :نگاه ما بر توسعه واحدهای صنعتی در دام سبک است و البته پشتیبانی از واحد های کوچک روستایی را نیز در نظرداریم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز