خبرگزاری کار ایران

فردا با حضور وزیر نیرو در استان کرمان انجام می شود؛

کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه/ آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زرند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۲۹

فردا با حضور وزیر نیرو در استان کرمان تعدادی از پروژه های تولید و انتقال برق از جمله بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه و نیروگاه سیکل ترکیبی زرند کلنگ زنی، و پست 400 کیلوولت بهرمان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا؛ افتتاح مجتمع نیروگاه خورشیدی مکران با ظرفیت 20 مگاوات در شهر ماهان کرمان با اعتبار 1000 میلیارد ریال از طرح هایی است که با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی شرکت سولار انرژی مکران و شرکت دوریان سوییس و مدیریت طرح شرکت آلمانی آدور در مدت 6 ماه راه اندازی شده است.

این مجتمع از 76 هزار و 912 عدد پنل خورشیدی در مساحتی بالغ بر 44 هکتار نصب شده است .

براساس گزارش، با تولید این مقدار انرژی ظرفیت تولید برق استان به 3520 مگاوات می رسد .

این گزارش می افزاید؛ همچنین در این سفر بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه با ظرفیتی بالغ بر 100 مگاوات نیز کلنگ زنی می شود.

گفتنی است، این پروژه واقع در مسیر کرمان به شهرستان بم بوده و اعتبار آن 140 میلیون دلار برآورد شده است.

افتتاح نیروگاه 500 مگاواتی زرند

همچنین با حضور وزیر نیرو و استاندار کرمان و سایر مسئولین استان عملیات ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی زرند به ارزش 300 میلیون یورو ( معادل 1200 میلیارد تومان ) آغاز می شود.

با روی کار آمدن این 2 نیروگاه ظرفیت تولید استان در آینده به 4120 مگاوات خواهد رسید . لازم به ذکر است به میزان 1500 مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی و همچنین 1100 مگاوات نیروگاه گازی جهت احداث در استان کرمان در حال طی مراحل قانونی و اخذ مجوز می باشند .

چنانچه این نیروگاه ها احداث و به مدار آیند ظرفیت تولید برق استان به 6720 مگاوات خواهد رسید.

همچنین در سفر 1 روزه وزیر نیرو به کرمان 2 پروژه پست انتقال 400 کیلوولت ارگ بم و بهرمان و خطوط ارتباطی آن ها و همزمان تعداد 5 پروژه فوق توزیع جمعاً با اعتبار 1325 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسند .

بهره برداری از این طرح ها موجب افزایش پایداری شبکه – اصلاح افت ولتاژ – کاهش تلفات شبکه و تأمین برق مطمئن برق مناطق استان می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز